شناسهٔ خبر: 32309217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سهم اعتبارات اشتغال روستایی گیلان به ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت

R7877/P/S6,71/CT1

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس گفت: سهم اعتبارات اشتغال روستایی گیلان با ۲۰ درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته به ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت از افزایش 20 درصدی سهم اعتبارات اشتغال روستایی استان گیلان به نسبت سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: برای توسعه اشتغال روستایی و ایجاد مشاغل خانگی در استان گیلان 900 میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد. 

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه مجلس در بحث زمینه‌سازی برای افزایش تولیدات داخلی برنامه‌ریزی خوبی کرده است عنوان کرد: طرح برداشت از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی یکی از اقدامات بسیار خوبی بود که مجلس در سال گذشته آن را پایه‌ریزی کرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تأکید بر اینکه در سال گذشته 700 میلیارد تومان به گیلان در بحث اشتغال روستایی اختصاص پیدا کرده بود تصریح کرد:‌ با تلاش نمایندگان گیلان در مجلس اعتبارات اشتغال روستایی استان در سال 98 به حدود 900 میلیاد تومان افزایش پیدا کرد.

قربانی جذب سهم اعتبارات اشتغال روستایی گیلان را نیازمند تلاش مسئولان اجرایی گیلان به ویژه استاندار و مدیران کل دانست و ابراز داشت: در صورت جذب این اعتبارات و قرار دادن آن در اختیار علاقمندان به ایجاد مشاغل خانگی روستایی تحولات خوبی در استان گیلان به وجود می‌آید.  

وی تمرکز مردم در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان به سمت شهرها را از جمله مزیت‌ها و کارکردهای اجرای طرح اشتغال روستایی اعلام کرد و اظهار داشت: رونق تولیدات داخلی و افزایش تولید محصولات کشاورزی از دیگر مزایای مهم این طرح محسوب می‌شوند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با تأکید بر اینکه رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌ها در گرو تحقق شعار رونق تولید است خاطرنشان کرد: توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی علاوه بر احیاء اقتصاد ملی می‌تواند به توسعه اشتغال و ارتقاء معیشت مردم منجر شود.

عضو کمیسیون بهداشت محبس ارتقاء کیفیت تولید محصولات داخلی توسط تولیدکنندگان را مورد توجه قرار داد و در تشریح اهمیت آن افزود:‌ علاوه بر افزایش کیفیت تولیدات، حمایت مردم از کالاهای داخلی‌ و نهادینه کردن مصرف آن در سطح جامعه می‌تواند به حل مشکل اشتغال کشور کمک کند.

انتهای پیام/ش

نظر شما