شناسهٔ خبر: 32308968 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یک مقام مسئول اعلام کرد:

وجود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی، در هشتگرد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، با اشاره به وجود ۱۰ هزار مسکن مهر بدون متقاضی در این شهر جدید گفت: نیمی از این خانه‌ها را در قالب مسکن امید، به صورت خودمالکی به فروش می‌رسانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، داوود صفدری صبح امروز در نشست تشریح فعالیت‌های شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه ساخت این شهر جدید از سال ۶۴ آغاز شد و سقف جمعیت‌پذیری آن، ۷۰۰ هزار نفر و مساحت این شهر ۴۳۷۰ هکتار تعیین شده است، اظهار داشت: در حال حاضر توسعه شهر جدید هشتگرد فعلی، نامتوازن است و پیوستگی در بافت و کالبد شهری وجود ندارد؛ چراکه شهرهای جدید در ایران، از محل منافع حاصل از آماده‌سازی و فروش اراضی توسعه می‌یابد و این امر سبب می‌شود رشد شهری در شهرهای جدید، متوازن نباشد.

وی با اشاره به تعریف پروژه مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد از سال ۸۶ تاکنون، گفت: ساخت پروژه‌های مسکن مهر، به نامتوازن‌تر شدن هشتگرد کمک کرد، با این حال وظیفه ما تکمیل واحدهای مسکونی در این شهر است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه تأمین فضای سبز، توسعه مدارس و دیگر خدمات روبنایی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است، افزود: در اواخر سال گذشته، ۲۵ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر جدید هشتگرد به ارزش ۳,۲۰۰ میلیارد تومان به امضا رسیده که آورده شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، زمین و پروانه ساخت و آورده بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری برای ساخت واحدهای مسکونی و تجاری است.

صفدری یادآور شد: ساخت چهار مرکز محله در هشتگرد آغاز شده که هر کدام ۳۰ تا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساخت ۵ مرکز محله دیگر در قالب این تفاهم‌نامه‌ها در حال شکل‌گیری شهر جدید هشتگرد است. از ساخت این مرکز محله‌ها، خدمات روبنایی مسکن مهر تأمین می‌شود؛ چرا که در پروژه مسکن مهر، صرفاً به ساخت مسکن توجه شد و خبری از خدمات روبنایی برای تأمین نیازهای ساکنان شهر جدید نبود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای احداث مسکن امید و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی سال‌های باقی‌مانده تا پایان دولت دوازدهم گفت: سهم شهرهای جدید از این برنامه ۲۰۰ هزار واحد است که ۱۸ هزار واحد آن، در شهر جدید هشتگرد احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ادامه داد: در برنامه ساخت ۱۸ هزار واحد در سال ۹۷، معادل ۵۱۲۲ واحد از ۶۵۰۰ واحدی که قرار بود احداث شود، آغاز شده و کار آماده‌سازی کارگاه ساخت ۵۱۸۹ واحد از ۶۵۰۰ واحد سهمیه سال ۹۸ نیز رو به پایان است و از خرداد ماه، ساخت این ۵۱۸۹ واحد را نیز آغاز خواهیم کرد.

آخرین وضعیت احداث واحدهای مسکن مهر در هشتگرد

صفدری درباره پروژه‌های مسکن مهر این شهر گفت: ۳۹ هزار واحد مسکن مهر در هشتگرد برنامه‌ریزی شده بود که ۱۷ هزار واحد را تحویل داده‌ایم، ضمن اینکه ۶۰۰۰ واحد نیز به پایان رسیده و در مرحله رفع نقص قرار دارد و تا پایان امسال، پروژه مسکن مهر شهر جدید هشتگرد به اتمام می‌رسد.

وی درباره متروی هشتگرد اظهار داشت: ایستگاه متروی هشتگرد ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عمدتاً نصب پله‌برقی‌ها و آسانسورها باقی مانده است. کل پروژه مترو از نظر ریل‌گذاری، زیرساخت و ایستگاه، ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ظرف ۶ ماه آینده این پروژه را تحویل می‌دهیم؛ همچنین برای تکمیل مترو ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم که ۴۰ درصد آن به صورت نقدینگی و ۶۰ درصد به صورت تهاتر اراضی با پیمانکار پروژه است.

به گفته صفدری، شرکت عمران شهر جدید هشتگرد همچنین ساخت بزرگراه ۲۴ کیلومتری شهر جدید هشتگرد به طالقان را نیز در دستور کار دارد که این شرکت، بخشی از بزرگراه که از این شهر جدید می‌گذرد را احداث می‌کند.

دلالی در مسکن مهر هشتگرد وجود ندارد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد درباره ورود دلالان به مسکن مهر هشتگرد گفت: از نظر من، دلالی در مسکن مهر هشتگرد وجود ندارد و تنها در شهر جدید پردیس، این اتفاق رخ داده است. افزایش قیمت مسکن در تهران، به شهرهای جدید اقماری نیز منتقل شد که در پردیس و اندیشه این افزایش چشمگیر بود اما در پرند و هشتگرد، افزایش قیمت کمتر بوده است. به نظر من، با احداث و تکمیل متروی هشتگرد، امکان افزایش قیمت مسکن در این شهر جدید وجود دارد.

وی با انتقاد از نصب عوارض الکترونیکی آزادراه کرج قزوین پیش از خروجی شهر جدید هشتگرد، خواستار انتقال گیت عوارضی به بعد از خروجی هشتگرد شد و درباره تغییر نام این شهر اظهار داشت: از سال ۸۴ ساکنان شهر جدید هشتگرد، خواهان تغییر نام آن به «مهستان» بودند که این موضوع در دست بررسی در وزارت کشور است.

صفدری با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۸۶ واحد مسکن مهر بدون متقاضی در شهر جدید هشتگرد تصریح کرد: نیمی از این تعداد در مجموعه مسکن مهر هسا متعلق به وزارت دفاع است که در حال پیگیری برای واگذاری این واحدها به اقشار کم‌درآمد هستیم. ۵۰۰۰ واحد دیگر نیز از برنامه مسکن مهر خارج شده و به برنامه مسکن امید تحت عنوان «مسکن خودمالکی» تبدیل شده است. پیمانکار پس از تکمیل این واحدها، آنها را به فروش می‌رساند و این ۵۰۰۰ واحد به عنوان بخشی از برنامه ساخت ۱۸ هزار واحد مسکونی خودمالکی در هشتگرد قرار می‌گیرد. درواقع سرمایه‌گذاران ساخت واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد، تنها ۱۳ هزار واحد جدید می‌سازند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره فروش عرصه مسکن‌های مهر گفت: فروش عرصه مسکن مهر را آغاز کرده‌ایم و بر اساس قانون بودجه سال جاری، درآمد حاصل از آن برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر باقی‌مانده هزینه خواهد شد. تاکنون برای ۳۰۰۰ متقاضی، فروش عرصه مسکن‌های مهر انجام شده و ۱۵ تا ۳۰ درصد رقم کارشناسی را نقدی و مابقی را در اقساط ۳۶ تا ۴۸ ماهه اخذ می‌کنیم. درآمد شرکت عمران شهر جدید هشتگرد تاکنون از محل فروش عرصه مسکن مهر به ۳۰۰۰ متقاضی، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

نظر شما