شناسهٔ خبر: 32308034 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تهدید داعش به انجام حملات تروریستی در لاهور

رسانه های پاکستان اعلام کردند دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور از ورود یک مهاجم انتحاری داعش به شهر لاهور و احتمال عملیات تروریستی خبر داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، رسانه های پاکستان اعلام کردند دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور از ورود یک مهاجم انتحاری داعش به شهر لاهور و احتمال عملیات تروریستی خبر داده‌اند.

بر اساس این گزارش یکی از اعضای داعش به نام شهزاد اعلام کرد که سروزیر ایالت پنجاب را در لاهور ترور خواهد کرد.

فرمانده پلیس ایالت پنجاب پاکستان اعلام کرد: تروریست 28 ساله داعشی پیش از این در سوریه در کنار دیگر تروریست های داعش حضور داشته و سپس برای آموزش عملیات انتحاری به افغانستان رفت.

نهادهای امنیتی در لاهور پاکستان ضمن تاکید بر افزایش ضریب امنیتی در این شهر، به شخصیت های مهم دولتی، سیاسی و دیگر نهادها توصیه کرده اند که از رفت و آمد های غیرضروری اجتناب کنند.

پیش از این داعش مسئولیت حمله تروریستی در کویته مرکز ایالت بلوچستان را که 20 کشته و 48 زخمی بر جای گذاشت به عهده گرفت.

بیشتر کارشناسان بر این باورند که آمریکا با انتقال داعش از سوریه به مرزهای پاکستان و افغانستان از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

در سپتامبر سال ۲۰۱۴، داعش نمایندگانی به پاکستان فرستاد و در اکتبر سال ۲۰۱۴، فرماندهانی از تحریک طالبان پاکستان چون حافظ خان سعید از خرم و خیبر مناطق قبیله‌ای و پیشاور و منطقه هنگو، به ابوبکر بغدادی اعلام وفاداری کردند.

در سال‌های گذشته، یکی از اهداف و راهبردهای حیاتی داعش بقا و گسترش در منطقه بوده است و از سوی دیگر بـه دلیل فراهم بودن بسترهای طبیعی برای رشد با استفاده از تبلیغات و فناوری‌های ارتباطی نوین، داعش تلاش کرده حضور خود را در پاکستان تقویت کند.

انتهای پیام/ح

نظر شما