شناسهٔ خبر: 32307662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سفیر ایران در قطر: جزیره قشم سرمایه بزرگ ملی و بین‌المللی است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر از جزیره قشم به‌عنوان سرمایه بزرگ ملی و بین‌المللی یاد کرد و گفت: منطقه آزاد قشم، بزرگترین این مناطق است و ظرفیت‌‎های قابل توجهی را در حوزه‌های گوناگون دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فارس در قشم، محمدعلی سبحانی پیش از ظهر امروز در رأس هیئاتی متشکل از سفرای کشورهای آفریقای جنوبی، قزاقستان و افغانستان طی دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری جزیره قشم و تعاملات بیشتر در حوزه‌های بین‌المللی، اظهار داشت: جزیره قشم سرمایه بزرگ ملی و بین‌المللی است.

وی از مناطق آزاد کشور به‌عنوان ساز و کاری کارآمد در جذب سرمایه‌گذاران خارجی نام برد و افزود: منطقه آزاد قشم، بزرگترین این مناطق است و ظرفیت‌‎های قابل توجهی را در حوزه‌های گوناگون دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر تصریح کرد: دولت آمریکا اختلافات عمیقی با اروپا دارد و خروج ترامپ از برجام نمی‌توانند مانع ارتباط همه‌جانبه ایران با سایر کشورها شود.

سبحانی با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم که آمریکا با فهم درست از شرایط بین‌المللی به جای اول خود برگردد و ترامپ از سوی ملت آمریکا در مسیر درست قرار خواهد گرفت، ادامه داد: مراودات بین‌المللی از ضرورت‌های سرمایه‌گذاری بوده و جمهوری اسلامی ایران شجاعت بیشتری را از اروپائیان خواستار است.

وی خاطرنشان کرد: نقطه منفی در حوزه تقویت و جذب سرمایه‌گذاری در ایران و مناطق آزاد آن بویژه جزیره قشم وجود ندارد.

انتهای پیام/ن/

نظر شما