شناسهٔ خبر: 32306802 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

پشت پرده دستمزد ولادیمیر پوتین برای اداره روسیه

حقوق و دستمزد ویلادیمیر پوتین نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، آمارهای جدید به دست آمده نشان می دهد که مجموع دستمزد حاصل از حقوق رسمی و بازنشستگی نظامی، سود و ضرر پس اندازها و منافع سرمایه گذاری آقای رییس جمهور در سال گذشته 8.6 میلیون روبل (معادل 119،048.40 یورو) بوده که نسبت به سال 2017 که دستمزد او تا 18.7 میلیون روبل (معادل 257,307.02 یورو) نیز برآورد شده بود کاهش قابل توجهی داشته است. روزنامه مالی روسیه (rbc.ru) طی گزارشی اذعان کرد که دستمزد بالای آقای رییس جمهور در سال 2017 را می توان با درآمد حاصل از فروش قطعه زمینی در همان سال توضیح داد.

افشاگری های مالی که هر ساله توسط وب سایت کرملین منتشر می شود این بار نیز کار دست ویلادیمیر پوتین، رهبر روسیه داده و درآن از دو مورد از اموال وی نیز پرده برداری شده است. از جمله این افشاگری ها می توان به 77 متر مربع آپارتمان با گاراژ 18 مترمربعی نام برد که توسط شخص رییس جمهور روسیه خریداری شده و 153.7 مترمربع آپارتمان نام برد که برای فعالیت های وابسته به ریاست جمهوری در مسکو رزرو شده است.

این درحالی است که پوتین از دارایی های خود تنها به داشتن 3 خودرو و یک تریلر اعتراف کرده است. برطبق گزارش شخص رییس جمهور این خودروها شامل دو سدان وینتیج ولگا GAZ M21، یک lady NIVAشاسی بلند و یک تریلر Skiff tent به ارزش 800 یورو میشود.

هنگامی که اسناد رسمی مورد بحث قرار می گیرند

درحالی که اخبار روسیه از افشاگری تازه کرملین داغ است اما بیل برادر، مدیر عامل شرکت مدیریت منابع انسانی هریتتاگون و از منتقدان این وب سایت که تا سال 2005 یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه داری روسیه را نیز مدیریت می کرد، از اسناد رسمی پرده برداری کرده که می تواند برای آقای رییس جمهور گران تمام شود.
برادر در سال 2017 به کمیته قضایی سنا گفت که پوتین "یکی از ثروتمندترین مردان جهان است".

مدیر اجرایی این شرکت همچنین گفت:" من تخمین می زنم که پوتین رقمی در حدود 200 میلیارد دلار( معادل 177 میلیارد یورو) به طور غیرقانونی و در طی 17 سال خدمت خود به دست آورده است."

طبق گزارشی از کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاری تحقیقاتی ممکن است بیشتر ثروت پوتین به طور قانونی توسط همکاران نزدیک و اعضای خانواده اش نگهداری شود.

نظر شما