شناسهٔ خبر: 32305786 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

رقیب جمهوریخواه ترامپ به میدان انتخابات ۲۰۲۰ آمد

انتخاب : «ویلیام وِلد» فرماندار سابق ایالت ماساچوست به عنوان رقیب جمهوریخواه دونالد ترامپ رسما وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شد.

صاحب‌خبر -

هیل گزارش داد، وِلد در سال ۲۰۱۶ به عنوان نامزد معاون ریاست جمهوری از سوی حزب لیبرتارین وارد انتخابات شده بود اما این بار خود را به عنوان رقیب ترامپ در مبارزات مقدماتی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده است.

وِلد با انتشار بیانیه ای حضور خود در انتخابات را اعلام کرد و گفت: در این دوره ای که خفقان سیاسی گسترده ای وجود دارد و هر دو حزب بزرگ درگیر نبرد «پیروزی به هر قیمتی» هستند، صدای مردم آمریکا شنیده نمی شود و ملت ما در عذاب است.

هیل نوشته که ولد شانس چندانی برای شکست دادن ترامپ در انتخابات درون حزبی ندارد. ستاد انتخاباتی ترامپ در سه ماه نخست ۲۰۱۹ بیش از ۳۰ میلیون دلار و در مجموع تاکنون ۴۰ میلیون دلار حمایت مالی جلب کرده است.

نظرسنجی گالوپ نشان می دهد که ۸۹ درصد از جمهوریخواهان نظر مثبتی درباره ریاست جمهوری ترامپ دارند.

هرچند کمیته ملی حزب جمهوریخواه تلاش کرده تا مانع از اعلام نامزدی یک جمهوریخواه برای رقابت با ترامپ شود اما گروهی از جمهوریخواهان با تشکیل حرکتی به نام «ترامپ هرگز» سعی دارند که نامزدی را برای رقابت با ترامپ به میدان بفرستند.

برخی جمهوریخواهان امیدوارند که افرادی مانند «جری هوگان» فرماندار ایالت مریلند یا «جان کیسیچ» فرماندار سابق ایالت اوهایو وارد رقابت درون حزبی با ترامپ شوند.

 

نظر شما