شناسهٔ خبر: 32304983 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش ستاره‌های فوتبال به حادثه آتش‌سوزی نوتردام/ از هم‌دردی بکام تا دعای نیمار/ عکس

ستاره‌های جهان فوتبال با مردم فرانسه و آتش‌سوزی کلیسای نوتردام پاریس هم‌دردی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کلیسای جامع نوتردام در پایتخت فرانسه طعمه حریق شد و سازمان آتش‌نشانی پاریس عصر دوشنبه ۲۶ فروردین (۱۵ آوریل) این خبر را تأیید کرد. در تصاویر منتشرشده در اینترنت می‌توان شعله‌های آتش و دود غلیظ سیاهی که از بام این کلیسا به آسمان برمی‌خیزد را مشاهده کرد. تلویزیون فرانسه نیز تصاویری از این آتش‌سوزی را پخش کرده است.

کلیسای جامع نوتردام که در قلب پاریس واقع است از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که هر سال میلیون‌ها بازدیدکننده دارد. تاریخچه این کلیسا به نیمه سده دوازدهم برمی‌گردد. حدود ۲۰۰ سال طول کشید تا این بنا کامل شود. این ساختمان که طول، پهنا و ارتفاع آن به ترتیب ۱۲۷، ۴۰ و ۳۳ متر است از معماری بی‌نظیری در سبک گوتیک برخوردار است.

ستاره‌های جهان فوتبال به‌خصوص بازیکنان فرانسوی واکنش‌هایی به این اتفاق مهیب داشته‌اند. سباستین سبایوس، دروازه‌بان پاریسن ژرمن که از نزدیک شاهد این آتش سوزی بود از نخستین ورزشکارانی بود که به این اتفاق واکنش نشان داد.

آدریان رابیو، هافبک طردشده پاریسن ژرمن که چند ماهی است جایی در ترکیب تیم فرانسوی ندارد و در شبکه‌های اجتماعی همواره مورد حمله هواداران قهرمان فرانسه است، واکنشی همراه با خشم داشت. کلیسای نوتردام در جریان بازسازی این گونه در آتش سوخت.

پل پوگبا، ستاره تیم ملی فرانسه و منچستریونایتد نیز با انتشار تصویری ناراحتی‌اش از ویرانی کلیسای گوتیک را نشان داد.

کیلیان ام‌باپه مهاجم باشگاه پاریسن ژرمن و تیم ملی فرانسه که از کودکی در پاریس بزرگ شده است پستی را برای کلیسای در آتش سوخته فرانسه منتشر کرد. دیوید بکام که رابطه دوستانه خوبی با این مهاجم جوان دارد، با او هم‌دردی کرد.

نیمار، ستاره برزیلی پاریسن ژرمن هم با انتشار کاریکاتوری که از گوژپشت نوتردام در کنار کلیسای آن تلاش کرد تا با مردم فرانسه هم‌دردی کند.

ستاره برزیلی که در پاریس زندگی می‌کند، برای کشور فرانسه دعا کرد.

255 251

نظر شما