شناسهٔ خبر: 32302366 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بارسلونا - منچستريونايتد؛ ماموريت غيرممکن سولسشر در نيوکمپ

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- منچستريونايتد در شرايطي در نيوکمپ مهمان بارسلونا خواهد بود که در بازي رفت با يک گل شکست خورده است.
به گزارش آريا، خيالش را بابت قهرماني در لاليگا تا حدود زيادي راحت کرده و در بازي ميان هفته نيز به تمام بازيکنان اصلي اش استراحت داد؛ به فينال کوپا دل ري رسيده و براي فتح سومين سه گانه‌اش خيز برداشته است. اما از سوي ديگر تيم سولسشر در ليگ برتر شانس قهرماني ندارد و کار بسيار پيچيده‌اي هم براي گرفتن سهميه ليگ قهرمانان اروپا دارد. وضعيت به گونه‌اي بود که اوله نتوانست در بازي اين هفته مقابل وست هم به ترکيب اصلي‌اش استراحت بدهد و به سختي توانست با درخشش پوگبا از سد چکش‌ها بگذرد.
روي کاغذ با توجه به کيفيت فردي بازيکنان و به خصوص نتيجه بازي رفت، بارسا شانس بيشتري براي صعود به جمع چهار تيم پاياني دارد اما به قول دني آلوز، تاريخ رقيب هميشه مقابل شما قد علم مي‌کند. يونايتد تيمي نيست که به راحتي شکست را بپذيرد و مطمئنا به نيوکمپ مي‌رود تا درست مثل کاري که در تورين و پارک ده پرنس کرد، دوباره بردي را به دست بياورد که کسي قبل از بازي فکرش را نمي‌کرد. يونايتد در اين بازي ماتيچ را دوباره در اختيار خواهد داشت. منچستر از سال 2011 تاکنون به نيمه نهايي نرسيده و از آن سو بارسا نيز سه سال است با سه شکست تحقيرآميز، از رسيدن به اين مرحله بازمي‌ماند. بدون شک حذف بارسا به يک زلزله در اين باشگاه منجر خواهد شد چون کسي ديگر تحمل يک ناکامي را ندارد.
با بررسي نتايج خود بارسلونا به صورت خاص، درمي‌يابيم که کار منچستريونايتد واقعا دشوار است. آبي اناري ها در 41 رقابت حذفي اروپايي در بازي رفت خارج از خانه به پيروزي رسيده اند و در 39 مورد موفق به صعود شده اند. در حقيقت يونايتد تلاش خواهد کرد به سومين تيمي تبديل شود که بارسلونا را بعد از پيروزي خارج از خانه بازي رفت، حذف مي‌کند. دو تيم قبلي کلن و متز فرانسه بوده اند. آمار نگران کننده ديگر براي منچستريونايتد، روند اخير بارسا در بازي هاي خانگي اخيرش در ليگ قهرمانان است. بعد از شکست 3-0 مقابل بايرن مونيخ در اولين روز از ماه مي 2013، بارسلونا 30 بار از مهمانان اروپايي خود در نيوکمپ پذيرايي کرده و هرگز شکست نخورده است. (27 پيروزي و 3 تساوي) نکته ديگر آن که دروازه بارسلونا در هيچ يک از اين 30 مسابقه بيش از يک بار باز نشده است.
البته منچستريونايتد دلايل خود را براي اميدواري خواهد داشت. از مجموع 10 گل منچستريونايتد در اين فصل از ليگ قهرمانان اروپا، 9 گل در خانه حريفان به ثمر رسيده و مروان فليني تنها بازيکني بوده که براي يونايتد در اولدترافورد گلزني کرده است، بازيکني که به فاصله چندماه بعد از آن گل مقابل يانگ بويز، اکنون در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا حضور دارد و براي شاندونگ لوننگ به ميدان مي‌رود! قبل از پاريسن‌ژرمن، منچستر توانسته بود يوونتوس را نيز بعد از شکست 1-0 در اولدترافورد، در تورين 2-1 شکست دهد.
يونايتد در آخرين ديدار خود در نمايشي پرانتقاد به سختي و با 2 پنالتي پل پوگبا وستهم را شکست داد. شايد در چنين شرايطي شکست دادن بارسلونا، تيمي که در آخرين بازي لاليگا و در جريان تساوي بدون گل مقابل هوئسکا به تمام ستارگانش استراحت داد، کار غيرممکني به نظر برسد. اما همين منچستريونايتد بارها و بارها ثابت کرده که نبايد چيزي را از قبل تمام شده دانست.

نظر شما