شناسهٔ خبر: 32301808 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیعیان هزاره در پاکستان پس از 4 روز به تحصن خود پایان دادند

اسلام آباد - ایرنا - اعضای جامعه شیعیان هزاره در شهر «کویته» پاکستان که در اعتراض به عملیات تروریستی اخیر دست به تحصن زده بودند، پس از دیدار با مقامات ارشد دولت پاکستان و اطمینان از عملی شدن مطالبات آنان، پس از چهار روز به تحصن خود پایان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رسانه های پاکستانی اعلام کردند: شیعیان هزاره پس از وقوع حمله انتحاری در روز جمعه گذشته که باعث جان باختن 20 نفر از جمله 10 نفر از شیعیان شده بود، در اعتراض به تداوم حملات تروریستی دست به تحصن زدند.
گروه های مختلف سیاسی و مذهبی پاکستان از جمله حزب مجلس وحدت مسلمین، از احزاب پیشروی شیعیان این کشور نیز به تحصن شیعیان هزاره پیوسته و از دولت فدرال (اسلام آباد) خواستند تا فرآیند مبارزه با عناصر تروریستی در کشور را تقویت کند.
پس از گذشت چهار روز از تحصن شیعیان هزاره، نمایندگان دولت «عمران» خان نخست وزیر پاکستان متشکل از «شهریار آفریدی» وزیر مشاور در امور کشور، «جام کمال» سروزیر ایالت بلوچستان و «ذوالفقار بخاری» مشاور نخست وزیر در امور پاکستانی های خارج از کشور، با حضور در جمع متحصنین به آنان اطمینان دادند که دولت هرگز برای تامین امنیت جامعه شیعیان هزاره کوتاهی نخواهد کرد.
شهریا آفریدی تاکید کرد: ما به مردم پاکستان به ویژه شهروندان محترم شیعیان هزاره اطمیان می دهیم که دولت و نیروهای مسلح این کشور به اشرار و تروریست ها اجازه ایجاد ناامنی را نخواهد داد.
جام کمال سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان نیز گفت: برنامه اقدام ملی علیه تروریسم به نحو احسن اجرا شده و دولت عناصر اصلی حمله اخیر به جامعه شیعیان در کویته را شناسایی و آنان به سزای اعمالشان می رساند.
نمایندگان دولت پاکستان برای رسیدگی به خواسته شیعیان کویته مبنی بر پایان دادن به ترورهای هدفمند علیه این جامعه اقلیت، روز گذشته عازم ایالت بلوچستان واقع در جنوب غربی این کشور شد و با جمعی از رهبران مذهبی و خانواده های قربانیان عملیات تروریستی اخیر ملاقات کردند.
حدود 20 درصد از جمعیت بیش از 220 میلیون نفری پاکستان را شیعیان تشکیل می دهند. بعد از ایران، پاکستان بیشترین جمعیت مسلمانان شیعه را در خود جای داده است.
روز جمعه گذشته حمله انتحاری در بازار میوه و تره بار شهر کویته دست کم 20 کشته برجای گذاشت. در این عملیات تروریستی 10 نفر از اعضای جامعه شیعیان هزاره نیز جان خود را از دست دادند.
داعش با اذعان به هدف قرار دادن جامعه شیعیان، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. علاوه بر این گروه های تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستان و لشکر جهنگوی نیز در گذشته مسئولیت بسیاری از حملات علیه شیعیان در مناطق مختلف این کشور از جمله شهر کویته را برعهده گرفته اند.
آساق*274**1663**

نظر شما