شناسهٔ خبر: 32300754 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جدال امشب رونالدو و مسی مقابل حریفان برای رسیدن به نیمه نهایی اروپا

چهره دو تیم صعود کننده به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب مشخص خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جی پلاس، دور برگشت مرحله نیمه یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با برگزاری دو مسابقه آغاز می‌شود که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در خانه برابر حریفانشان قرار می‌گیرند.

بارسلونا - منچستریونایتد

دیدار رفت دو تیم با یک گل به سود بارسلونا در اولدترافورد به پایان رسید ولی این تیم اسپانیایی خوب می‌داند که یونایتد در مرحله قبل توانست شکست ۲ بر صفر برابر پاری سن ژرمن را جبران کند.

بارسلونا در ۳۰ دیدار اخیر خانگی خود در لیگ قهرمانان شکست نخورده و به رکورد ۲۷ برد و ۳ تساوی رسیده است. همچنین در تمامی این دیدارها بارسلونا بیش از یک گل دریافت نکرد و در مجموع ۱۵ بار در ۳۰ مسابقه دروازه خودی را باز شده دیده است. آخرین باری که بارسلونا در لیگ قهرمانان در خانه بیش از یک بار دروازه خود را باز شده دید برابر بایرن مونیخ بود که در فصل ۱۳-۲۰۱۲ با نتیجه ۳ بر صفر برابر این تیم آلمانی باخت.

از چهار باری که یونایتد در بازی‌های اروپایی در خانه شکست خورده است فقط یک بار (مرحله قبل برابر پاری سنژرمن) توانست به مرحله بعد رقابت‌ها برسد.

بارسلونا هیچ‌وقت در خانه برابر منچستریونایتد شکست نخورده و به دو برد و دو تساوی رسیده است. آخرین بار در سال ۲۰۰۸ این دو تیم در نیوکمپ به میدان رفتند که آن دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

یوونتوس - آژاکس

یاران کریستیانو رونالدو نیز در حالی باید برابر تیم هلندی قرار بگیرند که این هفته می‌توانستند قهرمانی خودشان را در لیگ ایتالیا قطعی کنند ولی با نتیجه ۲ بر یک مغلوب اسپال شدند تا قهرمانی‌شان به تعویق بیفتد.

یووه در ۱۰ دیدار اخیر خود برابر آژاکس در تمام رقابت‌ها طعم شکست را نچشیده است.

یوونتوس امیدوار است برای سومین بار در پنج سال اخیر به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یابد. البته تیم ایتالیایی در هیچ دوره موفق به قهرمانی نشده است.

در طرف مقابل، آژاکس در صورت رسیدن به نیمه نهایی می‌تواند برای اولین بار از فصل ۹۷-۱۹۹۶ به این مهم دست یابد. از آن سال به بعد، بین تیم‌های هلندی تنها آیندهوون در سال ۲۰۰۴ موفق شد به نیمه نهایی راه یابد.

دو دیدار دیگر برگشت از این مرحله چهارشنبه شب برگزار می‌شود تا پرونده این مرحله از رقابت‌ها بسته شود و طی آن لیورپول در پرتغال به مصاف پورتو می رود و منچسترسیتی هم میزبان تاتنهام است. در دیدارهای رفت این مرحله لیورپول با دو گل از سد پورتو گذشت و منچسترسیتی هم با یک گل مغلوب تاتنهام شده بود.

 

نظر شما