شناسهٔ خبر: 32299701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله پیشدستانه ترامپ در آستانه انتشار عمومی گزارش مولر

تهران – ایرنا – درحالی که قرار است گزارش رابرت مولر بازپرس ویژه دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا روز پنجشنبه منتشر شود دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در حمله ای توئیتری اعتبار این گزارش را زیر سوال برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه شنبه ایرنا، ترامپ در توئیتر نوشت: گزارش مولر توسط 18 دموکرات خشمگین و اتفاقا از ترامپ هم نفرت دارند (و حامی کلینتون هستند)، نوشته شده است. این گزارش باید بر افرادی که از ستاد انتخاباتی من در سال 2016 جاسوسی کرده و افراد دیگری که «حقه روسیه» را به راه انداختند، تمرکز می کرد.
او با تاکید بر اینکه میان ستاد انتخاباتی وی و روس ها تبانی صورت نگرفته است، افزود: پلیس های کثیف، دموکرات ها و هیلاری حقه باز پاسخ دهید.
قرار است «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا روز پنجشنبه گزارش حدود چهارصد صفحه ای مولر درباره دخالت ادعایی روسیه را منتشر کند.
«بار» ماه گذشته میلادی تنها خلاصه چهار صفحه ای از این گزارش را منتشر کرد که با انتقادات زیادی مواجه شد. طبق خلاصه کوتاه این گزارش، مولر نشانه ای دال بر تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ و روس ها نیافته است.
دموکرات ها اعلام کردند که به توصیفات «بار» از گزارش مولر اعتمادی ندارند و خواهان انتشار کامل آن هستند. دموکرات های عضو کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تهدید کرده اند، درصورتی که هفته جاری گزارش مولر را دریافت نکنند «بار» را به کنگره احضار می کنند.
به نوشته تارنمای هیل، انتظار می رود که انتشار گزارش کامل مولر حاوی اطلاعات مخربتری برای ترامپ باشد.
شبک**9423**1392

برچسب‌ها:

نظر شما