شناسهٔ خبر: 32299687 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کربکندی:پرداختن به داوری‌ها،حاشیه‌ها را بیشتر کرد/نوع بازی سپاهان برای تیم‌ها مشخص شده

کارشناس فوتبال ایران گفت:‌ سپاهان ابزار استفاده از تاکتیک‌های متفاوت را دارد.

صاحب‌خبر -

رسول کربکندی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص شرایط حال حاضر تیم سپاهان گفت:‌ به اعتقاد من سپاهان با کادرفنی و بازیکنانی که جذب کرد، برنامه ریزی و تفکراتش برای قهرمانی بود.آن‌ها در نیم‌فصل اول خوب نتیجه گرفتند اما در نیم‌فصل دوم، در چند بازی افت کردند و رقیبان آن‌ها از این موقعیت استفاده کردند.اتفاقاتی افتاد که باعث شد اکنون سپاهان را در فاصله 7 امتیازی از صدر ببینیم و این مساله نگرانی‌هایی را برای هواداران به وجود آورده است. باخت هفته گذشته سپاهان و برد پرسپولیس، شانس سپاهان را برای قهرمانی کمتر کرد اما با توجه به اینکه همه تیم‌ها بازی‌های سختی را پیش رو دارند، این شانس هنوز وجود دارد.

کربکندی در مورد شکست سپاهان مقابل استقلال تصریح کرد:‌ استقلال بعد از برد مقابل الهلال با روحیه و اعتماد به نفس بالاتری به لیگ برگشت.در آن بازی هر دو تیم می‌توانستند به گل برسند. به نظر من سپاهان روی شیوه‌ای که گل می‌زد، گل خورد اما به هر حال آن گل مردود اعلام شد و بعد از آن هم استقلال زمانی تیر خلاص را زد که دیگر جای جبران نداشت. استقلال در آن بازی با وجود حضور تماشاگران خوب بازی کرد و این شکست باعث شد که جو سنگین تری روی سپاهان به وجود بیاید.

وی در ادامه گفت:‌سپاهان باید خیلی زود این باخت را فراموش کند و به بازی‌های بعدی فکر کند. این تیم باید هرچه زودتر به بازی‌ها برگردد.مساله فقط این باخت نیست. سپاهان پیش از استقلال،در چند بازی به تساوی رسید و این مساوی‌ها تیم را آرام آرام عقب انداخت.

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد اینکه آیا توجه زیاد مجموعه سپاهان به مسائل حاشیه‌ای و داوری، روی افت تیم تاثیرگذار بوده، گفت:‌ این موضوع بی تاثیر نیست اما به نظر من مساله‌ای که بیشتر تاثیر دارد این است که نوع و شیوه بازی سپاهان مشخص شد و تیم‌ها راه‌های گلزنی سپاهان را بستند و با توجه به این شرایط کار را برای این تیم سخت کردند. متاسفانه در فوتبال ما مد شده که تیم‌ها هرروز بیانیه بدهند. این کار غیرحرفه‌ای است. سپاهان با نفرات جذب شده و سرمایه‌گذاری که انجام داد در مسیر قهرمانی قرار داشت اما به نظرم پرداختن به مسائلی مانند بحث داوری‌ها حاشیه‌ها را بیشتر کرد.

کربکندی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد قلعه‌نویی و یکی از مربیان استقلال تهران وارد جدال غیرمستقیم شده‌اند و آیا این مساله تمرکز سپاهان را در هفته‌های حساس پایانی که نیاز به جمع آوری امتیاز دارد، برهم نمی‌زند، گفت: قطعا همینطور است. من زمانی به این مساله اعتراض می‌کردم که چرا کی‌روش و برانکو تا این حد با هم تنش دارند اما به نظر می‌رسد این اتفاق تبدیل به یک بیماری مسری بود و مربیان ما هم آن را یاد گرفته‌اند! این اتفاقات نه تنها کمک نمی‌کند بلکه جو را آشفته می‌کند. تنش در چنین شرایطی به تیم کمک نمی‌کند.این مصاحبه‌ها و بحث‌ها به تیم هم منتقل می‌شوند. سپاهان به آرامش و تمرکز روی بازی‌های آینده، نیاز دارد.  هر اتفاقی در فوتبال امکان پذیر است و این اتفاقات فقط در سایه آرامش می‌توانند به یک تیم کمک کنند.

وی در مورد اینکه  سپاهان علیرغم داشتن مهره‌های هجومی زیاد، کمتر موفق به گلزنی می‌شود گفت: سپاهان ابزار استفاده از تاکتیک‌های متفاوت را دارد. از ابتدای فصل گفتم اگر قرار باشد با یک تاکتیک یعنی ارسال‌های بلند و استفاده از کی‌روش استنلی برای سرزنی، بازی کنیم تیم‌های دیگر به راحتی راه‌های مقابله با این نوع بازی را پیدا می‌کنند.همانطور که پیدا کرده‌اند. راحت فضاهای کناری را می‌بندند و یک یا دو بازیکن سرزن هم کنار کی‌روش می‌گذارند و او دیگر نمی‌تواند کاری کند. 

سرمربی سال‌های دور سپاهان افزود: باید تنوع تاکتیکی در تیم ایجاد شود. روی شیوه‌ها و روش‌های دیگر می‌توان به تیم‌های دیگر گل زد. به عنوان مثال اگر سرعت را چاشنی کار کنند یا کارهای فردی را در محوطه جریمه حریفان بیشتر کنند، نتیجه می‌دهد.مقابله با اوت بلند، کرنر، ارسال و... کار سختی نیست و تیم‌های ایرانی هم روی این نوع بازی تجربه دارند. سپاهان می‌تواند از کی‌روش به عنوان یک طعمه استفاده کند و از روش‌های دیگر مانند بازی‌های ترکیبی و زمینی به گل و نتیجه برسد. 

کارشناس فوتبال ایران در مورد اینکه آیا رقابت فشرده مدعیان قهرمانی باعث شده حتی پرسپولیس هم حاشیه امنی برای قهرمانی نداشته باشد گفت:‌ بله. خود پرسپولیس هم مقابل سایپا به مشکل خورد. سایپا خیلی خوب بازی کرد اما گل‌های بدی خورد. تراکتورسازی هم یک باخت غیرمنتظره به سپید رود داد و اگر در این بازی به پیروزی می‌رسید می‌توانست فشار روانی برای پرسپولیس باشد. فوتبال قابل پیش بینی نیست، هر چهار پنج تیم مدعی هنوز در حال جنگیدن هستند و با توجه به این شرایط منطقی‌تر این است که بگوییم فقط شانس پرسپولیس برای قهرمان شدن بیشتر است.

انتهای پیام/ا

نظر شما