شناسهٔ خبر: 32299638 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

ارسال ۳۰۰۰۰پماد دور کننده حشرات به اهواز

مدیرکل اداره امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های سازمان غذا و دارو از ارسال پمادهای ضد گزیدگی و دورکننده حشرات به اهواز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهناز خانوی با اشاره به تمهیدات سازمان غذا و دارو برای تامین شیرهای رژیمی و متابولیک برای کودکان مبتلا به آلرژی در مناطق درگیر سیل در کشور، گفت: در زمینه شیرهای رژیمی و متابولیک پیش از آغاز سیل یک ذخیره نوروزی پیش‌بینی و برای معاونت‌های غذا و دارویی دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال کرده بودیم که خوشبختانه این ذخیره تاکنون پاسخگوی نیازهای بیماران بود.

وی افزود: در عین حال برخی دانشگاه‌ها مانند ایلام با توجه به شرایط ویژه درخواست تعدادی شیرخشک رژیمی و متابولیک دادند که با مجوز ستاد بحران شیرها را به صورت رایگان برایشان ارسال کردیم.  علاوه بر این مجوزهایی را اخذ کرده‌ایم که تعدادی شیر رژیمی را که قابلیت استفاده برای نوزادان نرمال هم دارند، به مناطق سیل‌زده ارسال کنیم. در این زمینه تاکنون ۲۰۰۰ شیر رژیمی به این مناطق ارسال شده و تعدادی هم در راه و در حال ارسال است.

مدیرکل اداره امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ما در سامانه "حامی" سازمان غذا و دارو به دقت تعداد بیماران نیازمند شیرهای متابولیک و رژیمی را داریم، ادامه داد: حتی به صورت تلفنی با بیماران در ارتباط هستیم تا اگر موجودی‌شان تمام شد بتوانیم به سرعت شیرها را به دست‌شان برسانیم. در حوزه شیرهای متابولیک و رژیمی اصلا مشکلی نداریم. فقط روز اول در سیل استان گلستان نوعی از شیر مورد نیاز بود که همان روز تامین شد و در حال حاضر هیچ مشکلی نداریم.

ارسال نیازهای دارویی پل‌دختر و اهواز با اس‌ام‌اس

خانوی درباره تامین مکمل‌هایی چون قطره آهن و... برای کودکان تازه متولد شده در مناطق سیل‌زده، گفت: یکی از اقداماتی که با معاونت غذا و داروی اهواز و شبکه بهداشت پل دختر انجام می‌دهیم، این است که فهرست دارویی مورد نیازشان را به صورت اس‌ام‌اسی یا واتس‌آپی برای ما می‌فرستند و ما از طرف داروخانه ۱۳ آبان فهرست را برایشان ارسال کردیم. همچنین  از طریق کمک‌های مردمی در طرح «پویش» که بر اساس آن دو روز حقوق هیات‌علمی‌ها برای کمک به مردم مناطق سیل‌زده برداشت شد، ‌تقریبا تمام وسایل مورد نیاز مردم این مناطق در حوزه دارو و مکمل جمعه شب و شنبه شب در پل دختر و اهواز توزیع شد و نیازهای اولیه بر اساس فهرستی که خواسته بودند، تامین شده است که فقط به مکمل‌ها محدود نمی‌شود، بلکه شامل مولتی‌ویتامین‌ها، آهن، داروهای قلبی-عروقی و... بود.

ارسال ۳۰ هزار پماد دورکننده حشرات به اهواز 

خانوی همچنین اظهار کرد: یکی از اقلام موردنیاز به‌ویژه در خوزستان پمادهای ضد گزیدگی یا دورکننده حشرات بود که با هماهنگی شرکت‌ها تاکنون ۲۵ هزار پماد ارسال شده و به دست معاونت غذا و داروی اهواز رسیده است و مجددا یکی از شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده که ۵۰۰۰ پماد رایگان دیگر را از اصفهان به اهواز ارسال کند که در حال ایجاد  هماهنگی‌های آن هستیم.

وی افزود: بیشترین گزارش گزیدگی‌ها مربوط به خوزستان بوده و بیشترین گروه درگیر کودکان هستند. مشخصا به ما اعلام شده که به دلیل وجود آب و گرمی هوا به‌ویژه در منطقه خوزستان به کرات کودکانی را می‌بینیم که گزیدگی‌های متعددی دارند. بنابراین از این مناطق درخواست ارسال پشه‌بند و پمادهای دورکننده حشرات داده بودند که ما ۳۰ هزار پماد را که مربوط به حوزه خودمان بود،  تهیه و ارسال کردیم.

برچسب‌ها:

نظر شما