شناسهٔ خبر: 32299435 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نخست وزیر پیشین سوئد: دولت ترامپ مقابل واقعیتها در خاورمیانه ایستاده است

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ کارل بیلد، نخست وزیر پیشین سوئد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت: طرح صلح (طرح سازش موسوم به معامله قرن) آمریکا برای خاورمیانه (غرب آسیا) غیرمنصفانه است و آمریکا در برابر واقعیت های موجود ایستاده است.
در ابتدا، مجری شبکه الجزیره گفت: بیست و پنج نفر از سیاستمداران ارشد اروپایی با امضای نامه ای از اتحادیه اروپا خواسته اند که مخالفت خود را با هرگونه طرح صلح خاورمیانه که کاخ سفید آن را رونمایی کند،اعلام کنند.آنها اعلام کردند که این طرحی غیرمنصفانه برای فلسطینی ها خواهد بود.
وی افزود: آمریکا آماده می شود که از طرح خود موسوم به معامله قرن رونمایی کند.افرادی که این نامه را امضا کرده اند اعلام کرده اند که هم اکنون منطقه خاورمیانه و اروپا در برهه زمانی خطیری قرار گرفته اند.آنها کاخ سفید را به دور شدن از سیاست های پیشین آمریکا در رابطه با خاورمیانه متهم کردند.آنها اعلام کردند که آمریکا با انتقال سفارت خود به شهر قدس و به رسمیت شناختن یک طرف, قوانین بین المللی را نقض کرده است.آنها همچنین اعلام کردند که بی اعتنایی آمریکا به گسترش شهرک ها از طرف اسرائیل بسیار آزاردهنده است. در این نامه آمده است که هر اقدامی که سبب به خطر افتادن تشکیل کشور فلسطینی شود موجب آسیب جدی برای رسیدن به صلحی پایدار خواهد شد.

در ادامه، کارل بیلد نخست وزیر پیشین سوئد و از امضاکنندگان این نامه گفت: سوال اینجاست که چه راه حلی باید وجود داشته باشد.راه حل آمریکا به نفع اسرائیل و اقدامی غیرمنصفانه است.این برای جهان غیرقابل پذیرش است.دولت ترامپ در برابر واقعیت ها ایستاده است.این روشی است که از طریق آن، نمی توان به صلح در خاورمیانه رسید.

نظر شما