شناسهٔ خبر: 32299085 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در سفر یک روزه به سوریه؛

ظریف با بشار اسد دیدار می‌کند

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صدر هیأت ارشد دیپلماسی سه شنبه به سوریه سفر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، ظریف در سفر یک روزه به دمشق به ترتیب با بشار اسد، ولید معلم و حموده صباغ، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس سوریه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه و هیأت همراه پس از دیدار با مقامات ارشد سوری، به ترکیه سفر خواهد کرد. این سفر، ده روز قبل از برگزاری نشست آستانه صورت می‌گیرد.

این در حالی که روزهای اخیر گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه ادلب به طور مکرر توافق‌های آستانه و به ویژه آتش بس در منطقه شمال سوریه را نقض می‌کنند. حملات مکرر خمپاره‌ای تروریست‌ها به شهر حلب نیز از جمله این کارشکنی‌ها است.

این مساله، ترکیه را به عنوان یکی از کشورهای ضامن در روند آستانه در تنگنا قرار می‌دهد. ناظران در سوریه سفر ظریف به دمشق را در مسیر هماهنگی ایران و سوریه در مرحله پسا داعش ارزیابی می‌کنند. آنها همچنین هماهنگی تهران و دمشق در مقابله با مجازات ظالمانه اقتصادی آمریکا علیه سوریه را ضروری می‌بینند.

به گزارش مهر، رئیس دستگاه دیپلماسی، امروز در صدر هیأتی سیاسی، در سفری دو روزه به سوریه و پس از آن به ترکیه می‌رود.

ظریف، علاوه بر رایزنی و گفتگو با مقامات عالی رتبه این کشورها مهمترین موضوعات فی‌مابین در روابط دوجانبه، از جمله تفاهمات رؤسای جمهور دو کشور را پیگیری خواهد کرد.

هماهنگی مواضع در مهمترین موضوعات منطقه‌ای و بین المللی با هدف کمک به تعمیق و تحکیم صلح و ثبات منطقه‌ای، از دیگر اهداف سفر وزیر امور خارجه است.

نظر شما