شناسهٔ خبر: 32299062 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برخي مديران استاني سياست هاي دولت را دنبال نمي کنند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - ياسوج- ايرنا- معاون علمي و فناوري رئيس جمهور دست روي يکي از نقاط درد استان کهگيلويه و بويراحمد گذاشت و گفت گاهي مديران منطقه اي و استاني پيرو سياست هاي کلي دولت حرکت نمي کنند و امکانات و تجهيزات خود را از ديگر بخش ها دريغ مي کنند.

به گزارش ايرنا، سورنا ستاري که فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتي استان کهگيلويه و بويراحمد نيز هست در سفر يک روزه به اين استان تاکيد کرد که در دستگاه هاي دولتي استان ها و مناطق مسائلي را مشاهده مي کنيم که اصلا در دولت وجود ندارد.
وي تصريح کرد : کشور در شرايطي نيست که کسي املاک و تجهيزات خود را مخفي يا دريغ کند ضمن آنکه تجهيزات و فضاهاي موجود متعلق به کشور است و پول اين اداره، آن دانشگاه ، اين وزارتخانه و آن دستگاه نيست.
ستاري در نشست بررسي مصوبات و موانع پيش روي طرح هاي اقتصاد مقاومتي استان تاکيد کرد آينده صنعت از آن شرکت هاي دانش بنيان است و شرکت هاي دانش بنيان نيز بايد از دل پارک هاي علم و فناوري بيرون بيايند.
وي ادامه داد: دانشگاه ها و پژوهشکده ها بايد براي حل مشکلات استان وارد ميدان شده و توليد دانش کنند اما وظيفه ارايه محصول را ندارند و بايد براي اين کار شرکت هاي خصوصي و دانش بنيان تاسيس شوند.
ستاري با بيان اينکه شرکت ها بايد در پارک هاي علم و فناوري ايجاد شوند گفت:براي اينکه فضاي استان به اين سمت برود بايد محيط و زيرساخت براي مراکز رشد و پارک علم و فناوري فراهم شود. براي اينکه پارک علم و فناوري توانمندي ايجاد بشود بايد امکانات استان متمرکز شود.
معاون رئيس جمهور با اشاره به مشکلات پارک علم و فناوري استان از جمله تامين فضاي فيزيکي تصريح کرد: براي ساخت پارک علم و فناوري نمي توان از صفر شروع کرد و به جاي دوباره کاري، بايد فضا ها و زير ساخت هاي بي استفاده دانشگاه آزاد و پيام نور که جز امکانات دولتي هم هست را به پارک علم و فناوري واگذار کنند.
وي به مقاومت دانشگاه پيام نور براي عدم واگذاري سوله اي که در نشست هاي گذشته اقتصاد مقاومتي قرار بوده به پارک واگذار شود نيز واکنش نشان داد و گفت: در دستگاه هاي دولتي استان ها و مناطق مسائلي را مشاهده مي کنيم که اصلا در دولت وجود ندارد.
ستاري تاکيد کرد: کشور در شرايطي نيست که کسي املاک و تجهيزات خود را مخفي يا دريغ کند ضمن آنکه تجهيزات و فضاهاي موجود متعلق به کشور است و پول اين اداره، آن دانشگاه ، اين وزارتخانه و آن دستگاه نيست.
وي با بيان اينکه اگر اداره اي از واگذاري ترس دارد مي تواند امکانات خود را براي مدت زمان مشخصي در اختيار ساير بحش ها بگذارد ادامه داد: تمامي امکانات موجود متعلق به اين مملکت است و بايد همه با هم و در کنار هم فعاليت کنند.
ستاري تاکيد کرد:بخش دولتي موظف است امکانات خود را در اختيار بخش خصوصي متکي به منابع انساني بگذارد.
معاون رئيس جمهور در ادامه تاکيد کرد پس از شکل گيري پارک علم و فناوري قدرتمند موضوع ديگري که مي تواند عامل تقويت اقتصاد دانش بنيان شود سنخيت و همخواني طرح ها با زيست بوم و اکوسيستم استان است که در اين استان شامل گياهان دارويي، گردشگري و فناوري اطلاعات است.
وي تاکيد کرد :براي کمک به شکل گيري چنين شرکت هاي دانش بنيان تنها مسائل مالي مطرح نيست و اقدامات فرهنگي مانند ايجاد جايگاه براي کارآفرينان ، ارزش آفريني براي اشتغال خصوصي در برابر اشتغال دولتي، ايجاد بازار و حمايت از کسب و کارهاي کوچک مي تواند منجر به توسعه شود.
9929/1662
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما