شناسهٔ خبر: 32298230 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اتحادیه عرب نشست فوق‌العاده درباره فلسطین برگزار می‌کند

ایرنا نوشت: اتحادیه عرب یکشنبه هفته آینده درخصوص آخرین تحولات فلسطین از جمله موضوع طرح «معامله قرن» دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نشست فوق العاده برگزار می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، 'حسام زکی' معاون دبیرکل اتحادیه عرب گفت: نشست فوق العاده اتحادیه روز 21 آوریل (اول اردیبهشت) در سطح وزیران برگزار خواهد شد.
وی افزود: این نشست به درخواست فلسطین برگزار می شود و قرار است آخرین تحولات مربوط به مساله فلسطین مورد بررسی قرار گیرد.
پیش تر روزنامه واشنگتن پست در مطلبی نوشته بود: طرح ترامپ برای حل درگیری های خاورمیانه که هنوز اعلام نشده، کشور فلسطینی را در برنمی گیرد و تنها در این طرح صحبت از یک حکومت خودگردان برای فلسطین شده است.
پایگاه خبری واللا رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی اعلام کرد که رهبران کشورهای اروپایی از کشورهایشان خواستند تا با طرح ترامپ به خاطر یکجانبه بودن و جانبداری این طرح از رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها مخالفت کنند.
اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، قطع کمک های مالی واشنگتن به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا) از جمله اقدام های ضد فلسطینی آمریکا به شمار می رود.
معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.
این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده و تنش ها و درگیری با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.
بسیاری از تحلیلگران منطقه غرب آسیا نیز معتقدند، معامله قرن مانند دیگر توافق های صلح در ارتباط با فلسطین اشغالی قبل از تولد مرده است چرا که حقوق مردم مظلوم فلسطین در آن رعایت نشده و آنان با وجود گذشت 70 سال از اشغال بر بازپس گیری حق خود تاکید دارند.
 

۴۱۲۳۱

نظر شما