شناسهٔ خبر: 32298170 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش آمار کشته شدگان در درگیری‌های اخیر لیبی

R36348/P/S8,88/CT10

سازمان بهداشت جهانی از افزایش شمار کشته شدگان در پی درگیری‌ها در طرابلس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که از ابتدای حمله ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر به طرابلس تاکنون 147 تن کشته و 614 نفر زخمی شده اند.

دفتر هماهنگی امور کمکهای بشردوستانه سازمان ملل (او سی اچ آ) اعلام کرد که بیش از 18 هزار نفر در پی درگیری ها در طرابلس آواره شده و 6 هزار نفر از آنها کمک دریافت کرده اند.

سازمان ملل امروز دوشنبه بار دیگر از همه طرف های لیبیایی خواست که خویشتنداری خود را حفظ کرده و از حمله به بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و کادرهای درمانی خودداری کنند.

در حال حاضر درگیری‌های شدیدی در حومه جنوبی طرابلس بین نیروهای دولت وفاق لیبی به ریاست فایز السراج و ارتش ملی لیبی به ریاست خلیفه حفتر در جریان است.

ژنرال حفتر که سمت فرماندهی ارتش ملی لیبی را دارد، شرق لیبی را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس پایتخت این کشور در کنترل شورای ریاست جمهوری است که از سوی غرب به رسمیت شناخته شده است.

چندی پیش  حفتر که از سوی برخی از کشورها از جمله مصر و امارات  حمایت می شود، برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به زعم خود آنجا را از "عناصر تروریست" پاکسازی کنند و این در حالی است که قرار بود به زودی کنفرانسی ملی در لیبی  هدف تعیین زمانی برای انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری برگزار شود.

در مقابل، نیروهای شورای ریاست جمهوری لیبی نیز به مقابله با آنها در اطراف شهر طرابلس پرداختند که تنش ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما