شناسهٔ خبر: 32298089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پروانه ساخت واحدهای سیلزده رایگان صادر می شود

به گزارش ایرنا، سیدموسی خادمی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای مسکن سیلزدگان در محل استانداری افزود: دهیاری ها و بخشداری ها موظف هستند نسبت به صدور پروانه با

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سیدموسی خادمی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای مسکن سیلزدگان در محل استانداری افزود: دهیاری ها و بخشداری ها موظف هستند نسبت به صدور پروانه با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام کنند.
وی اظهار داشت: پروانه های مناطق شهری را نیز شهرداران رایگان صادر کنند چراکه دولت پرداخت هزینه های این روند به شهرداری ها را تقبل کرده است.
وی تصریح کرد: یک زمین 10 هکتاری در 256 قطعه در معمولان مشخص شده که از فردا باید کار ساخت و ساز واحدهای جدید در این محل پیگیری شود.
استاندار لرستان تاکید کرد: حریم رودخانه در روستاها و شهرها سیلزده به دقت تعیین و اعلام شود تا کار برنامه ریزی و اجرای ساخت و سازهای جدید با سرعت و دقت آغاز شود.
خادمی ادامه داد: مهمترین کار تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از وضعیت روستاها و واحدهای مسکونی آن است که تا حدودی انجام شده اما باید اطلاعات دقیقی به عنوان مبنا برای اعطای تسهیلات ساخت و ساز و لوازم خانگی در اختیار باشد.
وی با بیان اینکه برخی واحدهای مسکونی با مبالغ اندک تعمیر و بازسازی می شوند گفت: برخی واحدها نیز تخریب شده اند که باید در محل خود ساخته شوند اما واحدهای تخریب واقع در مسیر رودخانه ها باید جابجا شده و مکان یابی جدید برای آنها انجام شود.
استاندار لرستان با تاکید بر سرعت بخشی در کار جانمایی و احداث واحدهای جدید افزود: دقایقی برای افراد سیلزده به سختی پیش می رود و چنانچه شرایط انجام کار در هر ساعتی وجود دارد مدیران باید در همان لحظه اقدام کرده و از موکول کردن جلسات حتی به چند ساعت بعد خودداری کنند.
خادمی با اشاره به اینکه اسکان موقت در پلدختر و معمولان باید حداکثر تا سه روز دیگر به اتمام رسد بیان کرد: در مجموع واحدهای تخریبی و غیرقابل استفاده پلدختر 360 واحد است که اسکان موقت و برپایی چادر در زمین برخی از این واحدها صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: 130 واحد امکان اسکان موقت در منازل قبلی خود را ندارند که باید علاوه بر جمع بندی اسکان موقت، تهیه زمین مورد نیاز برای ساخت و ساز واحد جدید آنها در دستور کار قرار گیرد.
34 هزار واحد مسکونی لرستان بر اثر سیل نوروز امسال خسارت دیده است.
7269/6060
انتهای پیام

نظر شما