شناسهٔ خبر: 32297797 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آتش‌سوزی شدید در کلیسای نوتردام پاریس

خبر آنلاین : خبرگزاری‌ها و تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از وقوع آتش‌سوزی شدیدی در کلیسای نوتردام شهر پاریس، پایتخت فرانسه خبر می‌دهند. علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست.

صاحب‌خبر -

 کلیسای جامع نوتردام در پایتخت فرانسه طعمه حریق شده است.

سازمان آتش‌نشانی پاریس عصر دوشنبه ۲۶ فروردین (۱۵ آوریل) این خبر را تأیید کرده است. 

در تصاویر منتشرشده در اینترنت می‌توان شعله‌های آتش و دود غلیظ سیاهی که از بام این کلیسا به آسمان برمی‌خیزد را مشاهده کرد. تلویزیون فرانسه نیز تصاویری از این آتش‌سوزی را پخش کرده است.

حریق در بخش فوقانی این ساختمان آغاز شده است.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید، ممکن است عملیات بازسازی این کلیسا عامل ایجاد حریق بوده است. آتش‌سوزی حدود ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه عصر به وقت محلی در طبقه زیر سقف کلیسا آغاز شده است.

آن هیدالگو، شهردار پاریس در توییتر نوشته است: «آتشی وحشتناک کلیسای جامع نوتردام را در بر گرفته است.» یک سخنگوی شهردار گفته است که محوطه کلیسا تخلیه شده است.

5174729

کلیسای جامع نوتردام که در قلب پاریس واقع است از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که هر سال میلیون‌ها بازدیدکننده دارد. 

تاریخچه این کلیسا به نیمه سده دوازدهم برمی‌گردد. حدود ۲۰۰ سال طول کشید تا این بنا کامل شود. این ساختمان که طول، پهنا و ارتفاع آن به ترتیب ۱۲۷، ۴۰ و ۳۳ متر است از معماری بی‌نظیری در سبک گوتیک برخوردار است.

 

نظر شما