شناسهٔ خبر: 32297771 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سيل ١٣٠ هزار ميليارد ريال به بخش کشاورزي خسارت زد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - رئيس سازمان امور اراضي کشور گفت: سيل اخير ١٣٠هزار ميليارد ريال به بخش هاي مختلف کشاورزي کشور خسارت زد.

به گزارش ايرنا عليرضا اورنگي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهار داشت: تفويض اختيار و تصميم‌گيري در خصوص بازسازي و يا نوسازي فعاليت‌هاي واحدهاي توليدي و کشاورزي و يا جابجايي روستاهايي که بر اثر سيل اخير آسيب ديده اند به مديران استاني داده شده است.
وي گفت: اکنون که از مرحله امداد و نجات خارج شده ايم برنامه دولت بحث بازسازي و نوسازي منازل، روستاها و يا فعال سازي مجدد واحدهاي توليدي و کشاورزي است.
وي با بيان اينکه اکنون مهمترين اقدام واگذاري اراضي منابع ملي و يا در بعضي موارد که به استقرار روستاها در محل انتقال جديد مي انجامد واگذاري اراضي کشاورزي است ، تصريح کرد: هدف اين است که بدون فرايند پيگيري اخذ مجوز و يا اختيار از مرکز در استان مجاز به تصميم‌گيري باشند تا امور با سرعت بيشتري پيش برود.
اورنگي اضافه کرد: براي پرداخت خسارت کشاورزان از طريق صندوق بيمه محصولات کشاورزي و ستاد مديريت بحران استان تصميم‌گيري مي‌شود و با شناسايي، آمارگيري و راستي‌آزمايي اين خسارات پرداخت خواهد شد.
به گفته وي در چارچوب سياست ها و تصميماتي که اتخاذ خواهد شد، وزارت جهاد کشاورزي در خدمت توليدکنندگان و کشاورزان خواهد بود.
وي ادامه داد: بر اثر سيل اخير بخشي از اراضي کشاورزي و فعاليت‌هاي توليدي بخش کشاورزي مانند مجتمع هاي پرورش ماهي، دامپروري، باغات و اراضي زراعي و همچنين زيرساخت‌ها از بين رفته و يا دچار آسيب جدي شده است.
بر اثر سيل روز دوشنبه 12 فروردين ماه، رودخانه هاي خرم آباد و کشکان طغيان کردند که اين طغيان باعث خسارات سنگين به مردم شهرهاي خرم آباد، نورآباد،دوره، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرساني هوايي و زميني توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سيل زده در حال انجام است.
برآورد اوليه خسارت سيل اخير در لرستان بيش از 37 هزار ميليارد ريال است و تاکنون 15 نفر در اين سيل جان خود را از دست داده اند.
/6060/٣٢١٠
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما