شناسهٔ خبر: 32296746 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

جنتی: اروپایی ها خجالت بکشند که زیرنظر آمریکا هستند

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دولت های اروپایی باید خجالت بکشند که زیر نظر آمریکا هستند به نحوی که آنان دستور بدهند و اینها عمل کنند و از امریکایی ها بترسند.

صاحب‌خبر -

آیت الله احمد جنتی در نشست هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: اکنون این اتحادیه در قضیه تروریست دانستن سپاه پاسداران از جانب آمریکا می تواند از خودش شخصیت نشان دهد و اعمال تحریم ها علیه ما را قبول نکند اما بی عرضه، خود باخته و ضعیف هستند و به ناچار از سیاست های امریکا تبعیت می کنند.

وی همچنین با محکومیت اقدام کاخ سفید در تروریست دانستن سپاه پاسداران تصریح کرد: این هم از حماقت فوق العاده ترامپ نامرد بود البته سپاه ما عزت داشت و همه مردم به او علاقه مند بودند این رویداد صددرصد به نفع سپاه تمام و این نتیجه گرفته شد که کل ملت ایران و نهادهایش سپاهی اند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: این عزتی از جانب خداوند نصیب برادران عزیز و فداکار سپاه شده است و اکنون نیز حضورشان در مناطق سیل زده بیش از قبل نشان می دهد که علاوه بر مسائل نظامی، خدمات بسیاری به ملت ارائه می کنند و کارهایی که دیگران باید بکنند، اینها در خط مقدم انجام می دهند.

آیت الله جنتی اضافه کرد: اینها کارهایی را بر عهده می گیرند و در خدمت مردم هستند که این نشان میدهد که نیروی مسلح در کشورمان با دیگر کشورها خیلی متفاوت هستند زیرا اعمالشان عبادی است.وی با قدردانی از خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد: مشکلاتی که به علت اقدامات خصمانه آمریکا در عرصه بین الملل برای سپاه ایجاد شده است برطرف شود.

 

آیت الله جنتی گفت: گرچه جلوی برخی اقدامات سپاه پاسداران در خارج گرفته شد اما ما در جنگ هستیم و این طبیعت جنگ است که گاهی با خسارت مواجه می شویم اما نتیجه نهایی پیروزی است و باید مشکلات را تحمل کنیم سپاه پاسداران و کشورمان در نهایت در این جنگ روانی دشمن پیروز خواهد شد.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از اظهاراتش با هشدار به اتحادیه اروپا در خصوص همراهی با آمریکا در تحریم کشورمان افزود: همه دست به دست هم دادند که با اعمال تحریم ها نظام ما را فلج کنند و اتحادیه اروپا نیز که در قضیه برجام اظهار علاقه می کرد که در آن بماند از مواضع اش عقب نشینی می کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری بر استمرار کمک های پر شور و اشتیاق مردم و نهادهای ذیربط به مردم سیل زده تا بازسازی کامل این مناطق و به ویژه خانه های آنان تاکید کرد.

آیت الله احمد جنتی در نشست هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خسارت های جانی و مالی بسیار ناشی از سیل در مناطقی از کشورمان گفت: اکنون که مسئله داغ است، همه در حال کمک رسانی به سیل زدگان هستند که شایسته قدردانی است اما بازسازی مناطق سیل زده نیز باید با همین نشاط ادامه داشته باشد.وی بار دیگر تاکید کرد: مبادا با اتمام این رویداد کمک رسانی مردمی و نهادهای ذیربط به مناطق سیل زده کاسته شود خانه های سیل زدگان باید ساخته شود و کمک ها با همین شور و شوق کنونی ادامه یابد تا مردم بتوانند در مدتی مناسب خانه هایشان را بسازند.

آیت الله جنتی گفت: قابل توجه است که اگر چه جاری شدن سیل خسارات های مالی و جانی در پی داشت اما برکات زیادی نیز دارد. این هم برکت و نعمتی است که از جانب خداوند به ملت ما عطا شد و که اگر چه خسارت هایی وارد کرد است اما برکاتی نیز در پی دارد چنانکه به علت خشکسالی تهدیدهایی مانند خشک شدن زمین های زراعی، کمبود منابع آب و مهاجرت مردم افزایش می یافت اما خداوند به برکت این بارندگی های اخیر و پر شدن سد ها آثار و برکات فراوانی به ما عطا کرد.

وی گفت: البته برای مردم سخت است اما آثار و برکات بارش های اخیر تا سال های متمادی می ماند که از این لحاظ باید این را نعمت خداوند تلقی کنیم و بدانیم به پاس مجاهدت شهدا برای ما خیر خواسته است و آن را جزء خیرات تلقی کنیم.

جنتی افزود: مردم خسارت دیده نیز باید به این واقعیت توجه کنند و مبادا از خداوند ناراضی شوند بلکه باید دلشان گرم باشد.

 

نظر شما