شناسهٔ خبر: 32295937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سیلاب به بخش کشاورزی در کشور ۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت زد

R41450/P/S6,72/CT11

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه سیلاب به بخش کشاورزی در کشور ۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرده است گفت: خسارت سیل به کشاورزی در لرستان ۹۲۰ میلیارد تومان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازخرم‌آباد، علیرضا اورنگی عصر امروز در بازدید از مناطق سیل‌زده لرستان اظهار داشت: میزان خسارت سیل اخیر به بخش کشاورزی در کشور 13 هزار میلیارد تومان و در استان لرستان 920  میلیارد تومان بوده است.

وی بابیان اینکه تفویض اختیار و تصمیم‌گیری در خصوص بازسازی و نوسازی فعالیت‌های واحدهای تولیدی و کشاورزی و یا جابه‌جایی روستاهایی که براثر سیل اخیر آسیب‌دیده‌اند به مدیران استانی داده‌شده است افزود: اکنون‌که از مرحله امداد و نجات خارج‌شده‌ایم برنامه دولت بحث بازسازی و نوسازی منازل، روستاها و یا فعال‌سازی مجدد واحدهای تولیدی و کشاورزی است٬ بنابراین تصمیم گرفته‌شده آنچه در حوزه وزارت جهاد کشاورزی است بنا به اختیاراتی که وزیر جهاد کشاورزی به ما  دادند،  تمام این اختیارات و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را به مدیران استانی تفویض کنیم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور عنوان کرد: مهم‌ترین کار  که الآن در دستور کار ما قرارگرفته واگذاری اراضی منابع ملی و یا در بعضی موارد که به استقرار روستاها در محل انتقال جدید  می‌انجامد  واگذاری اراضی کشاورزی است.

وی بیان کرد: هدف از این کار این است که بدون فرایند پیگیری اخذ مجوز و یا اختیار از مرکز در استان مجاز به تصمیم‌گیری باشد تا امور با سرعت بیشتری پیش برود؛ برای پرداخت خسارت کشاورزان از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی و ستاد مدیریت بحران استان تصمیم‌گیری می‌شود، قاعدتاً با شناسایی آمارگیری و راستی آزمایی این خسارات پرداخت خواهد شد  و در چارچوب سیاست‌ها و تصمیماتی که اتخاذ می‌شود وزارت جهاد کشاورزی در خدمت تولیدکنندگان و کشاورزان خواهد بود.

اورنگی تصریح کرد: براثر سیل اخیر بخشی از اراضی کشاورزی و فعالیت‌های تولیدی ازجمله مجتمع‌های پرورش ماهی، دام‌پروری، باغات و اراضی زراعی و همچنین زیرساخت‌ها به‌کلی از بین رفته و یا دچار آسیب جدی شده است، بنا بر شرایط موجود استقرار و یا بازسازی این عرصه‌ها  ازنظر قانونی امکان‌پذیر نیست به همین دلیل یکی از سیاست‌هایی که  دنبال می‌کنیم این است که برای این‌گونه موارد نسبت به جایگزینی محل فعالیت و یا تولید در تمام زیر بخش‌ها در سایر اراضی منابع ملی و دولتی اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر جمع‌بندی نهایی را خواهیم داشت و به همکاران استان لرستان اجازه خواهیم داد که نسبت به جایگزینی و یا معوض به این دسته از فعالیت‌ها و عرصه‌هایی که آسیب‌دیده‌اند اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

نظر شما