شناسهٔ خبر: 32295917 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گروه مهندسی رزمی 422 ارتش به کمک مردم سیل زده شادگان رفت

به گزارش ایرنا گروه مهندسی رزمی 422 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی روز دوشنبه به همراه تجهیزات و ماشین آلات سبک ‌و سنگین خود به منظور جلوگیری از ورود سیلاب به

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا گروه مهندسی رزمی 422 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی روز دوشنبه به همراه تجهیزات و ماشین آلات سبک ‌و سنگین خود به منظور جلوگیری از ورود سیلاب به این شهرستان و زمین‌های کشاورزی وارد عمل شد و با استفاده از سه سطحه شناور و استقرار بیل مکانیکی برروی آنها اقدام به لایروبی کانال شاخع کرد تا آب از طریق این کانال به سمت خلیج فارس هدایت شود.
گروه مهندسی رزمی 422 ارتش جمهوری اسلامی پیش از این نیز با نصب یک پل شناور در شهرستان کارون ، ارتباط منطقه سید هادی و روستاهای جنوبی شهرستان کارون را برقرار کرد.
با توجه به افزایش دبی رودخانه کارون پل ارتباطی روستاهای شهرستان کارون زیر آب رفته و تردد برای اهالی این منطقه میسر نبود اما با نصب این پل شناور اکنون مشکل تردد اهالی این منطقه برطرف شده است.
امروز نیز اداره کل مدیریت بحران خوزستان، دستور تخلیه روستای صراخیه در مجاورت تالاب شادگان را به دلیل افزایش حجم آب در اطراف آن صادر کرد.
انتقال ساکنان این روستا توسط جمعیت هلال احمر، سپاه و ارتش انجام شده است. شهرستان های رامشیر، رامهرمز و نیز سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان معین شهرستان شادگان در شرایط بحرانی ناشی از سیلاب معرفی شدند.
این شهرستان ها و دستگاه های معین در احداث سیل بند شهرستان شادگان را یاری می کنند.
به گزارش ایرنا 20 روستای بخش مرکزی شهرستان شادگان در جنوب غرب استان خوزستان به دلیل افزایش روان آب های رودخانه کارون در معرض سیلاب قرار گرفته اند.
تاکنون یک روستا در بخش مرکزی و 2 روستا نیز در دارخوین با ورود سیلاب تخلیه شدند.  افزایش حجم آب (دبی) رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در استان خوزستان شده است.
7152/ 6037
انتهای پیام

نظر شما