شناسهٔ خبر: 32295910 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

17 نکته شنیده نشده درباره کارلوس کی‌روش

تهران (پانا) – مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با انتشار سلسه توئیت‌هایی درباره کارلوس کی‌روش اظهار نظر کرده و برخی نکات از زمان حضور این مربی پرتغالی را مطرح کرده است.

صاحب‌خبر -

کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که پس از جام ملت‌های آسیا 2019 امارات قرادادش را با فدراسیون فوتبال تمدید نکرد و راهی آمریکای جنوبی شد تا روی نیمکت تیم ملی کلمبیا بنشیند، چند روز قبل رسما اعلام کرد از فدراسیون فوتبال ایران به علت عدم رعایت تعهدات مالی‌اش شکایت کرده است.

مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با انتتشار سلسله توئیت‌هایی در توئیترش درباره این موضوع اظهار نظر کرد و البته در این بخشی از این توئیت‌های 17‌گانه درباره برخی اتفاقات مسکوت مانده در تیم ملی فوتبال ایران در زمان سرمربیگری کارلوس کی‌روش حرف زده است.

توئیت‌های مازیار ناظمی درباره کارلوس کی‌روش را در زیر می‌خوانید.

1- پدیده کی روشیسم !

عصر هشت سال قبل ( ۱۳۹۰ ) مدام به در شبکه جام جم نگاه می کردم و منتظر ورود عباس ترابیان بودم خبر انتخاب سرمربی آینده ایران ترابیان می گفت : کی روش برای فوتبال یک شاه ماهی بزرگ است ، پرونده مفصلی در دادگاه CAS دارد و من از طریقی ! می دانم تبرئه می شود.

2- جذاب و پر خبر مثل کی روش

اقرار کنم برای بیشتر رسانه های ایرانی از جمله نود و مجموعه بزرگ صدا وسیما آمدن کی روش با آن کارنامه حسابی جذاب بود البته یکباری هم منصرف شد آقای ترابیان می گفت به من زنگ زده و گفته سی ان ان خبرهای خوبی از ایران نمی دهد و همسرم نگران است ! ولی بالاخره آمد

3- علاقه زیاد کی روش به خودمختاری !

سال ۹۲ من به وزارت ورزش و جوانان آمدم و کی روش هم به طرز شگفت انگیزی تمایل به ارتباط به بالادستی های ریاست فدراسیون داشت البته علاقمندی به مجاورت با مرد محبوب فوتبال ملی در آن روزها زیاد بود و به نظرم آفت بزرگ همین بود.

4- احضار کی روش به وزارت دولت یازدهم !

درگیری کی روش بر سر البسه تیم ملی قبل از جام جهانی بالا گرفت به ورزش و مردم رفت و از وزیر وقت ( گودرزی ) خواست ورود کند ( البته این خصوصیت مدیریت کفاشیان بود که به هر شکلی مشکلات را به بالا پرتاب می کرد ) با دستور وزیر شنبه کی روش آمد.

5- آقای وزیر به چشم هایم نگاه کنید و بگوید برو !

بی اندازه با هوش بود زمان داد ‌فریاد و کرنش را به خوبی متوجه بود این جلسه با هدف رفع مشکل و ارامش بود و کی روش گفت همین الان آقای وزیر به چشم هایم نگاه کنند و بگوید می روم کفاشیان هم لبخند می زد و موضوع موقتا فیصله یافت !

6- به جام جهانی برزیل رفتیم شاید برای من سخت ترین لحظه پاسخ او به خبرنگار بوسنیایی بود آیا فکر می کردید سه گل از تیم ما بخورید ؟ جواب :؟بیا ایران ببین بهتر از این نتیجه می گیری !

هر چند باخت آرژانتین و پیام تبریک منتسب به رییس جمهور و ناتوانی فدراسیون و البته نود کی روش را نگه داشت.

7- کی روش به منزله توپخانه مقابل وزارت !

جالب شده بود در زمان فدراسیون کفاشیان هر زمان می خواست بساط گفتمان با وزارت و وزیر را راه بیندازد ! کی روش را شارژ می کردند و معمولا هم جواب می داد با مدد کامنت‌های فراوان و سازماندهی شده در شبکه های اجتماعی مسئولان کشور !

8- سربازان و جام ملتهای استرالیا !

ورود وزیر وقت و حل شدن خروج سربازان تیم ملی و حمایت تمام قد از تیم ایران و ادامه بهانه جویی از سوی کی روش ، باز هم پیراهن و زمین تمرین و ... تا روز بازدید از تمرین تیم ملی فرارسید زمانی که جواد نکونام دستیار کی روش بود روزی که کی روش واقعی را دیدم.

9- هوا بارانی تیم ملی را به سالن کمپ کشاند قبل از عزیمت به جام ملتها با وزیر وقت به دیدار تیم ملی رفتیم کی روش ابتدا به استقبال نیامد!

از وزیر ناراحت بود و نوبت به صحبت های خصوصی رسید نکونام عزیزشاهد است تذکرات محمود گودرزی محکم و منطقی بود کی روش مستاصل شد زد زیر همه حرف‌هایش !

10- کلا منکر همه صحبت ها در رسانه ها شد و گفت برداشت درستی نشده وقتی وزیر موضوع یکصد هزار دلار دریافتی از اسپانسر پیراهن تیم ملی را مطرح کرد از رفتارهای او گلایه کرد کی‌روش می گفت این آقای روابط عمومی ( من ) این مطالب را ایمیل کند من تکذیب کنم واقعا برخورد محمود گودرزی عزتمندانه بود.

11- کی‌روش با مشورت خوبی که می‌گرفت به سرعت جهت قدرت را متوجه می‌شد به محض معرفی وزیر جدید دست بکار شد و با چند پیام دلگرم کننده همچنان بدنبال سوا کردن راه خود از مدیریت فدراسیون بود کی‌روش به دفعات متقاضی ملاقات خصوصی بود ولی این بار تجربه بیشتر مدیران سد راه دور خوردن فدراسیون شد.

12- برویم جلوتر ، نبرد کی روش و برانکو از کجا آغاز شد ؟

قضاوتش با شما ولی کی روش از هر فرصتی برای زدن برانکو استفاده کرد بعد از برد ایران مقابل مراکش ، در مسکو کی روش از نیم ساعت ملاقات با وزیر بیست دقیقه درباره برانکو و خطرات او صحبت کرد از مارها و کروکودیل ها گفت و فراموشی اسپانیا.

13- ماجراها مفصل‌تر است منتها بماند برای وقتی بهتر ، جام جهانی با سربلندی جوانان ایران تمام شد توزیع پاداش بر اساس نظر کی روش بود سرمربی دو برابر همه ، در هیچ بخش مالی تیم ملی اجازه ورود نداد و به طرز شگفت آوری حاکم بود. در این زمان هزینه های او به ساعتی پنج میلیون تومان رسید.

14- ایران برای جام ملت‌ها امارات آماده می شد هر آنچه از بازی تدارکاتی و امکانات در توان ورزش و فوتبال بود تقدیم او شد در همین زمان بحث جعلی بازنشسته های فوتبال و تعلیق فوتبال ملی شدت گرفت جالبه اولین هشدار هم از طریق ایمیل رسیده بود چرا ؟

15- ایران از گروه مقدماتی صعود کرد و مصاحبه جنجالی کی روش علیه همه کشور آغاز شد هر چند به نحوی تلطیف کردند ولی واقعیت همان و در جلسات خصوصی به کرات به مسئولان فوتبالی گفته بود یک شب به بازی ایران با عمان مانده و فشار مضاعف برای برکناری او از اطراف تیم ملی خبرهای خوبی نمی رسید چرا ؟

16- گزینه‌های روی میز جانشینی کی روش مطرح شد بسیاری از اهالی فوتبال با تلفن و پیامک خواهان برکناری سریع و برخورد با او بودند یک مجری مشهور گفت به شرف مردم ایران برکنارش کنید و حشمت مهاجرانی را بیاوریم !

تدبیر خوبی شد و به تیم آرامش دادیم کی روش باید بماند.

17- تصمیم منطقی و ملی برای حفظ آرامش تیم ملی گرفته شد کی روش در مقابل ژاپن شکست خورد و فرصت قهرمانی احتمالی را از دست دادیم آمد و کلی تبلیغات برای ماندن ولی قصه او ظاهرا با اشک و قلبش برای ایران تمام شد شکایت امروز او از فوتبال ایران همان واقعیت هشت ساله را بدون روتوش نمایش داد.

نظر شما