شناسهٔ خبر: 32294800 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سيلاب 100 راس گوسفند را در سبزوار تلف کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - سبزوار- ايرنا- بخشدار بخش ششتمد سبزوار گفت: سيلاب عصر دوشنبه باعث تلف شدن 100 راس گوسفند به ارزش حدود 2 ميليارد ريال در روستاي مچ از توابع اين بخش شد.

مجيد کريمي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين دام ها براي چرا به مراتع برده شدند که بر اثر گرفتار شدن در سيلاب غرق و تلف شدند.
وي اظهار داشت: دامداران براي جلوگيري از تحميل هزينه و اينگونه خسارات بايد نسبت به بيمه نمودن دام هاي خود اقدام کنند.
وي گفت: با وجود هشدارهاي پياپي هواشناسي، ستاد مديريت بحران شهرستان سبزوار و اطلاع رساني بخشداري به روستائيان و شهروندان برخي از هموطنان اين هشدارها را جدي نمي گيرند.
کريمي افزود: بارندگي 2 روز گذشته علاوه بر انسداد 11 راه روستايي بخش ششتمد سبب خسارت هاي فراوان در بخش هاي مختلف شده که کارشناسان در حال برآورد آن هستند.
سبزوار در 230 کيلومتري غرب مشهد و ششتمد در 30 کيلومتري جنوب سبزوار قرار دارد.
بر اساس پيش بينيهاي اداره کل هواشناسي خراسان رضوي بارش شديد باران که از شنبه شب در اين استان آغاز شده تا فردا 27 فروردين ادامه دارد.
بارندگي شديد در اين مدت موجب جريان سيل در شهرستانهاي کلات، درگز و سرخس واقع در شمال، بجستان در جنوب و خليل آباد و بردسکن در جنوب غرب خراسان رضوي و خساراتي در اين مناطق شده است.
شديدترين اين خسارتها مربوط به شهر کلات بخاطر آبگرفتگي دهها منزل مسکوني است که منجر به صدور تخليه يکي از محلات آن شد.
سه جاده فرعي و 28 راه روستايي در شهرستانهاي کلات، سبزوار، بجستان، تربت جام، صالح آباد، خليل آباد، جوين، درگز، باخرز، سرخس، تايباد، فريمان و بردسکن بر اثر سيلاب مسدود شده است.
همچنين 12 نقطه در سطح شهر سبزوار واقع در غرب خراسان رضوي دچار فرونشست و چهار روستاي در معرض خطر سيل در شهرستانهاي خليل آباد و بردسکن در جنوب غرب و تربت حيدريه و بجستان در جنوب اين استان از جمعيت تخليه شده اند.
از روز گذشته تاکنون 233 مورد آبگرفتگي معابر و منازل در شهرستانهاي کلات، بردسکن، خليل آباد، بجستان، مشهد و سرخس رخ داده، برق هشت روستا در شهرستانهاي بردسکن، سرخس و کدکن تربت حيدريه و آب 20 روستا در شهرستانهاي کلات، سرخس، نيشابور و قوچان نيز قطع شده است.
در پي تداوم بارش شديد هفت سد نيز در خراسان رضوي سرريز شده و چهار سد ديگر در آستانه سرريز قرار گرفته اند. هشت رودخانه نيز در نقاط مختلف استان بخاطر حجم بارشهاي شديد سيلابي شده اند. با اين وجود بخاطر تمهيدات و اقدامات پيشگيرانه دستگاههاي مسئول و نظارت مستقيم استاندار خراسان رضوي و ديگر مديران استاني تاکنون سيل در اين خطه خسارت جاني نداشته است.
8145/7495 / 6053
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما