شناسهٔ خبر: 32294772 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مناقصه‌مزایده | لینک خبر

گزارشات تحلیلی مناقصه مزایده

مارکتینگ از ضروریات رونق تولید در معادن

صاحب‌خبر -

مارکتینگ از ضروریات رونق تولید در معادن

با توجه به اینکه امسال به عنوان سال «رونق تولید» نام گرفته است بخش معدن و صنایع معدنی کشور با توجه به سهم خود در اقتصاد کشور از این امر مستثنا نیست و باید در چارچوب این مهم حرکت کند و انتظار می‌رود با همدلی و هماهنگی‌ لازم بین بخش خصوصی و دولت این بخش در سال جاری حرکت روبه جلو داشته باشد و دستاوردهای ارزشمندی را به دست بیاورد.

به همین منظور کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با موضوع بررسی الزامات سیاسی و اجرایی جهت تحقق شعار سال در بخش معادن و صنایع معدنی تشکیل شد که در آن بهرام شکوری، رییس کمیسیون معدن اتاق ایران گفت متأسفانه در سال جدید شاهد سیل در کشور بودیم اگر چه در سیل اخیرمعادن و شرکت‌های معدنی آسیب دیدند ولی کمک‌هایی را به سیل زدگان کشور داشتند و بخش معدن و صنایع معدنی نشان داده که در حوزه مسؤولیت اجتماعی فعال بوده است.

وی افزود امیدوارم اتاق نهم در این برهه از وضعیت کشور که بحرانی است تأثیرگذاری بیشتری در حوزه اقتصادی داشته باشد.

شکوری با بيان اینکه امسال سال رونق تولید نام گرفته است که شعار بسیار خوبی است گفت : اما از اول سال نوع رفتار‌ها به نظر کمک کننده در رونق تولید نبوده است.

رییس کمیسیون معدن اتاق ایران تصریح کرد بخش معدن و صنایع معدنی به واسطه صادرات گسترده‌ای که داشته مورد توجه ویژه مسؤولان است.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات رونق تولید، مارکتینگ است. افزود با توجه به اتاق فکری که در وزارت صمت ایجاد شد سعی شده مسائلی را مطرح کنیم که شاهد رونق تولید باشیم.

شکوری اظهار کرد حفظ تولید پایدار نیازمند برداشتن موانع ازجمله تغییر قوانین یا سیاست‌گذاری‌های جدید است تا شاهد توسعه این بخش مهم اقتصادی باشیم چرا که آثار بد تصمیم گیری‌ها منجر به آسیب ديدن فعالان اقتصادی می‌شود.

کمبود قانون نداریم، تورم قانون داریم!

در ادامه قدیر قیافه، عضو هیأت مدیره انجمن سنگ آهن ایران مطرح کرد: نگاه دولت به بخش خصوصی ارباب-رعیتی است که در سال‌های گذشته نیز تغییر نکرده است.

وی افزود: ما در کشور کمبود قانون نداریم بلکه تورم قانون داریم و بهتر آن است برخی از این قوانین که مانع تراشی بر سر راه تولید است را لغو و بعضی که موافق رونق تولید می‌باشد را تسهیل و ارتقا دهیم.

قیافه با بیان اینکه متأسفانه راهبردی اساسی در حوزه اقتصاد در کشور نداریم گفت اتاق بازرگانی در حوزه کلان بخش خصوصی می‌تواند راهبردی تعریف کند.

وی در پایان تصریح کرد برای رونق تولید تمامی بخش حاکمیت باید هماهنگ عمل کنند.

وجود معادن یعنى آبادانى

همچنین مهرداد اکبریان رییس انجمن سنگ آهن ایران با بیان اینکه باید مطالبات ازکسب و کار‌ها به صورت غیرمستقیم دریافت شودگفت دریافت مستقیم آن مشکلات زیادى را ایجاد کرده است و این موارد موضوعات اختلاف دولت و کسب و کار‌ها است.

وى ادامه داد: در سال هاى اخیریکى از موفقیت هایى که دولت نیز بار‌ها دربحث زنجیره ارزش فولاد مطرح کرده است بحث ایجاد نظم در واحدهاى کنسانتره سازى و گندله سازى است و این موفقيت امروز یک افتخار است.

اکبریان افزود: باید بحث تولید با ارزش افزوده در واحدهاى کشور به صورتى باشد که محصول تولید شده در واحد‌ها در اختیارحلقه هاى بعدى زنجیره قرار بگیرد. باید واحد‌ها با شرایط بهینه فعالیت داشته باشند.

رییس انجمن سنگ آهن تصریح کرد: در برخى مناطق وجود معادن یعنى آبادانى و این حاکى از اهمیت این بخش است اما نباید ارتباط با دانشگاه‌ها فراموش شود.

تشکیل کار گروهی از بخش خصوصی در بخش معدن و صنایع معدنی

همچنین در این جلسه احمد شریفی، دبیر انجمن سنگ ایران عنوان کرد: متأسفانه آثار بد تصمیم گیری‌ها منجر به آسیب ديدن فعالان اقتصادی می‌شود.

وی بابيان اینکه دولت به کار کارشناسی اعتقادی ندارد و در مقابل آن موضع می‌گیرد افزود باید توسط بخش خصوصی یک حرکت اساسی صورت گیرد و کارگروهی از بخش خصوصی در بخش معدن و صنایع معدنی شکل گیرد.

شریف تصریح کرد بخش خصوصی برای ایجاد رونق تولید باید به دولت برنامه بدهد. باید تحلیل کنیم که چرا در سال گذشته که سال اقتصاد مقاومتی نام داشت رونق تولید شکل نگرفته است و علل آن طی نامه‌ای برای مقام معظم رهبری ارسال شود.

وی در پایان از اصرار رییس مجلس بر تغییر اساسی قانون معادن کشور خبر داد.

نظر شما