شناسهٔ خبر: 32294415 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پایان مهلت کنگره برای مخالفت با تصمیم ضدایرانی ترامپ

دولت آمریکا در اقدامی علیه ملت و کشور ایران به طور رسمی نام سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی گنجانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا به طور رسمی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست  سازمان‌های تروریستی خارجی گنجانید.

خبرگزاری «رویترز» عصر دوشنبه به وقت تهران به نقل از «مجله رسمی دولت آمریکا» گزارش داد که واشنگتن، نام سپاه ایران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

کنگره آمریکا برای مخالفت با تصمیم دولت ترامپ یک هفته فرصت داشت، این فرصت امروز به پایان رسید.

 بر اساس این گزارش، این اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که ابتدا هفته گذشته اعلام شد، با  محکومیت‌های گسترده در داخل ایران مواجه شد به طوری‌که  «سید حسین نقوی حسینی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت،  ایران نیز متقابلا طرح تروریستی نامیدن نظامیان آمریکا و پایگاه‌های آن‌ها در منطقه را مد نظر دارد.

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران هم  در واکنش به دولت آمریکا درباره اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در توییتی نوشت: «کسانی که "نتانیاهو" را در اولویت نخست قرار می‌دهند و از مدت‌ها پیش با اشتیاق برای تروریستی اعلام کردن سپاه تلاش کرده‌اند، کاملا از تبعاتی که این کار برای نیروهای ایالات متحده در این منطقه دارد، مطلعند. در حقیقت، آن‌ها می‌خواهند به نمایندگی از او (نتانیاهو) ایالات متحده را به یک باتلاق بکشانند.»

 به نوشته رویترز، با اقدام جدید واشنگتن، اینک پیگرد قانونی شرکت‌ها یا افرادی که در اتحادیه اروپا با ایران  تجارت دارند، سهل‌تر می‌شود.

متعاقب تصمیم دولت آمریکا، شورای عالی امنیت ملی ایران نیز فرماندهی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) و نیروهای وابسته به آن را تروریستی اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما