شناسهٔ خبر: 32294319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

نجفی‌خوشرودی:

تصویب طرح مقابله با اقدام آمریکا درباره سپاه درکمیسیون امنیت مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از تصویب طرح قانونی دوفوریتی اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران در برابر تروریستی خواندن سپاه پاسداران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، علی نجفی‌خوشرودی در تشریح نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست که با حضور نمایندگان، طراحان و نمایندگان ارگان‌های ذی‌ربط شد، مواد باقیمانده از طرح دو‌فوریتی اقدام متقابل در برابر سازمان تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط ایالات متحده آمریکا مطرح و به تصویب رسید.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر‌ اساس یکی از موارد این طرح، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی، در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی که منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازند، اقدامات متقابل و قاطع بر‌اساس این قانون را به‌عمل آورد.

وی ادامه داد: در یکی دیگر از مواد این طرح تصریح شده است که دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است ضمن اعتراض و اقدام حقوقی به تصمیم غیرقانونی ایالات متحده آمریکا در تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مراجع بین‌المللی از طریق مراودات دو‌جانبه و چندجانبه با کشورها و رایزنی با مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از حداکثر توان خود برای بی‌اثر کردن اقدام آمریکا از نقض مصونیت حاکمیتی ارکان دفاعی جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ادامه این نشست، گزارش عملکرد حقوق بشر آمریکا در سال 1397 و موارد نقض حقوق بشر از سوی این کشور مطرح شد و به تصویب کمیسیون رسید و متعاقباً در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت می‌شود.

انتهای پیام/4122/4034/پ

نظر شما