شناسهٔ خبر: 32294292 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

قره‌خانی در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی:

95 درصد مخازن هورالعظیم آبگیری شده‌‌اند/رضایت نمایندگان از وزارت نفت در بحران سیل

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه 95 درصد مخازن هورالعظیم آبگیری شده‌‌اند، گفت: وزارت نفت 600 خودروی سنگین و تجهیزات مکانیکی را برای مقابله با سیل به کار گرفت.

صاحب‌خبر -

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح جلسه امروز (دوشنبه 26فرودین‌ماه) کمیسیون انرژی از حضور وزیر نفت و معاونان وی در این کمیسیون به منظور ارائه گزارش درخصوص اقدامات انجام شده توسط وزارت نفت برای کنترل سیل و وضعیت تاسیسات نفتی و گازی سراسر کشور در پی این اتفاق خبر داد.

مهندسین نفت وظیفه جلوگیری از ورود نفت به آب‌ها را داشتند

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسائلی همچون اینکه وزارت نفت چقدر آمادگی حفاظت از تاسیسات گازی، نفتی، خطوط لوله و تاسیسات سر چاهی را داشته در این جلسه مطرح شد که طبق گفته وزیر نفت؛ مهندسین وظیفه جلوگیری از آسیب به تاسیسات نفتی، ورود نفت به آب‌ها و آلوده شدن محیط زیست را داشتند.

وزارتخانه نفت تمام امکانات مهندسی، نیروهای خدماتی و درمانی خود را برای کاهش مشکلات مردم سیل‌زده بسیج کرده‌ و حدود 600 خودروی سنگین و تجهیزات مکانیکی برای ایجاد سیل‌بند، خروج آب‌ها و... به کار گرفته  است

وزارت نفت 600 خودروی سنگین و تجهیزات مکانیکی را برای مقابله با سیل به کار گرفت

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت بر حسب وظیفه دستگاهی و اجتماعی به یاری شهرهای سیل‌زده شتافته است، افزود: طبق توضیحات وزیر نفت، این وزارتخانه تمام امکانات مهندسی، نیروهای خدماتی و درمانی خود را برای کاهش مشکلات مردم سیل‌زده بسیج کرده‌ است و حدود 600 دستگاه، خودروهای سنگین و تجهیزات مکانیکی برای ایجاد سیل‌بند، خاروج آب‌ها و... به کار گرفته و بیمارستان 200 تخته خوابی را به سیل‌زندگان اختصاص داده‌اند.

95 درصد مخازن هورالعظیم آبگیری شده‌اند

قره‌خانی اضافه کرد: به گفته وزیر نفت 95 درصد مخان هورالعظیم آبگیری شده‌اند و ممانعتی از آبگیری بهمنظور حفاظت از تاسیسات نفتی صورت نگرفته است و تمام خبرهای مبتنی بر این مسئله شایعه است.

اذعان نمایندگان استان‌های سیل‌زده مبنی بر عملکرد خوب وزارت نفت در بحران سیل

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین از اذعان نمایندگان حاضر در جلسه و نمایندگان استان‌های سیل‌زده مبنی بر عملکرد خوب وزارت نفت در این روزهای بحرانی خبر داد و گفت: به گفته وزیر قرار است فعالیت نیروهای وزارت نفت در استان‌های سیل‌زده به‌ویژه خوزستان تا پایان سیل استمرار داشته باشد./

پایان پیام

نظر شما