شناسهٔ خبر: 32294267 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مديرعامل بنياد برکت: 15هزار طرح اشتغالزا را اجرايي مي کنيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - شيراز-ايرنا- مديرعامل بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) گفت: اين بنياد براي سال 98 اجراي 15هزار طرح اشتغالزا را در قالب طرح هاي اجتماع محور، تسهيلات محور و بنگاه محور، هدف گذاري کرده است.

روابط عمومي بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان امام (ره) در گزارش روز دوشنبه خود به نقل از سعيد جعفري که در نشست بررسي و پيگيري چگونگي اجراي مفاد تفاهم نامه منعقده ميان اين ستاد و استانداري فارس سخن مي گفت، افزود: اين بنياد در سال 97 در قالب طرح اجتماع‌ محور سرمايه گذاري حمايتي اشتغالزايي برکت موسوم به `سحاب` بيش از 10هزار طرح اشتغالزا را در 18 استان کشور اجرايي کرده که منجر به ايجاد افزون بر 40 هزار فرصت شغلي شده است.
وي بيان داشت: طرح‌ها و الگوهاي اشتغالزايي بنياد برکت، از جمله الگوي اجتماع‌ محور، حاصل مطالعه و تحقيق روي تجربه‌هاي موفق داخلي و خارجي است.
جعفري ادامه داد: اين بنياد افزون بر اينکه هم افزايي گسترده اي با همه دستگاه هاي اجرايي دارد هم اکنون در سه هزار روستاي کشور نيز فعال است.
**پيش بيني اجراي 450 طرح اشتغالزايي در فارس
مديرعامل بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اين بنياد در بحث اشتغالزايي اجتماع‌ محور در شهرستان کازرون فارس، فراتر از برنامه هاي از پيش تعيين‌ شده خود فعاليت داشته و تمام 150 طرح پيش‌ بيني شده در 20 روستاي اين شهرستان تا پايان سال 98 به بهره‌ برداري کامل مي‌رسد.
جعفري افزود: همچنين اين بنياد اجراي 450 طرح اشتغالزايي اجتماع‌ محور را براي ساير شهرستان‌هاي استان فارس از جمله ني‌ريز، استهبان، آباده، بوانات، خرم‌ بيد و ممسني براي سال 98 پيش‌بيني کرده‌ که اميدواريم تا شهريورماه به بهره‌برداري برسند.
وي، بر شتاب بخشيدن به روند ساخت 500 واحد مسکوني براي محرومان استان فارس که در قالب تفاهم نامه ستاد اجرايي فرمان امام (ره) با استانداري فارس منعقد شده نيز تاکيد کرد.
جعفري، با اظهار اميدواري براي تکميل هر چه زودتر طرح هاي نيمه تمام اين بنياد در فارس، اظهار داشت: به زودي يک گروه از مديران و معاونان بنياد برکت براي بررسي و پالايش اوليه اين طرح‌ها به استان فارس سفر خواهند کرد.
**اجراي طرح هاي بنياد برکت به رونق اقتصادي فارس کمک مي کند
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه‌ منابع استانداري فارس نيز در اين نشست بيان کرد: تفاهم‌نامه 6 هزار و 500 ميليارد ريالي که بين اين استانداري و ستاد اجرايي فرمان امام (ره) در حوزه هاي مختلف از جمله محروميت زدايي، اشتغالزايي، عمراني، زيربنايي، اقتصادي و حمايتي، تدوين شده با پيشرفت مناسبي در حال انجام است.
يدالله رحماني، فعاليت‌هاي اشتغالزايي بنياد برکت را در قالب اين تفاهم ‌نامه ارزشمند دانست و افزود: از چنين فرصت‌هايي بايد به خوبي بهره گيريم به‌ ويژه اينکه اشتغال، دغدغه‌ رهبر معظم انقلاب و ساير مسئولان اجرايي کشور است.
او اظهار داشت: بدون ترديد فعاليت‌هاي منجر به ايجاد کسب‌ و کار که از سوي بنياد برکت در استان فارس دنبال مي شود به رونق اقتصادي و توانمندسازي اين استان کمک شاياني مي‌کند.
به گفته رحماني، هم اينک طرح هاي اشتغالزايي، زيربنايي و عمراني اين تفاهم‌نامه در شهرستان کازرون با سرعت مناسبي در حال انجام است و پيش‌بيني مي‌شود در زمان مقرر به بهره‌برداري برسند.
در اين نشست، معاونان بنياد برکت، روساي دستگاه هاي اجرايي و جمعي از فرمانداران استان فارس حضور داشتند.
رئيس ستاد اجرايي فرمان امام (ره) در سفر مرداد ماه سال 97 به استان فارس، با استانداري اين استان تفاهم نامه اي براي توانمند سازي اقتصادي، اجتماعي و محروميت زدايي فارس منعقد کرد.
بر اساس اين تفاهم‌نامه،‌ ستاد اجرايي فرمان امام (ره) در طرح‌هاي اقتصادي و زير بنايي فارس تا مبلغ 6 هزار و 500 ميليارد ريال مشارکت دارد.
اين طرح ها شامل، توانمندسازي اقتصادي با رويکرد توليد و اشتغال، اجرا و تکميل طرح‌هاي عمراني، زيربنايي، فرهنگي، اجتماعي و حمايتي در بخش‌هاي مختلف استان فارس، از جمله در شهرستان کازرون است.
شهرستان کازرون در 120 کيلومتري غرب شيراز واقع است.
9873 /6118
انتهاي پيام /*

نظر شما