شناسهٔ خبر: 32294122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون خدمات شهري شهرداري تهران خبر داد:

اعزام دومين مرحله تجهيزات به استان خوزستان

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- معاون خدمات شهري شهرداري تهران از اعزام تجهيزات و نيروهاي انساني به مناطق سيل زده استان خوزستان براي دومين مرحله خبرداد و گفت: همچنين 150 نيروي انساني از شهرداري تهران براي آخرين مراحل نظافت وارد استان گلستان خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شهرنوشت، مجتبي يزداني در حاشيه اعزام تجهيزات به استان خورزستان با حضور در جمع خبرنگاران به مصوبه روز گذشته شوراي شهر تهران درباره صدرو مجوز براي ارسال کمک هاي شهرداري تهران به مناطق سيل زده بر اساس خواسته شهردار پايتخت، اشاره کرد و گفت: با هماهنگي استانداران سه استان، تجهيزات به مناطق اعزام مي شود و بر اساس مصوبه روز گذشته شورا که با مبلغ 10 ميليارد تومان به تصويب رسيد مي توانيم کمبود تجهيزات را جبران کنيم.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به نياز استان خوزستان به ادوات و ماشين آلات عنوان کرد: شهردار تهران اخيراً از استان خوزستان بازديد داشته و استان معين تجهيزاتي که نياز دارد به تهران اعلام مي کند. بر همين اساس امروز 5 لودر، 3 بيل مکانيکي، 3 جرثقيل، 15 کمپرسي براي حمل خاک و 25 خودرو از کمک هاي جمع آوري شده از مناطق شهرداري تهران به استان خوزستان ارسال مي شود.
يزداني با تاکيد بر اينکه تجهيزات به استان هاي گلستان و لرستان با هماهنگي استانداران ارسال مي شود، گفت: از شهرداري تهران نمايندگاني در اين استان ها مستقر هستد و در جلسات مديريت بحران نيز شرکت مي کنند.
يزداني ادامه داد: بر اساس تماس تلفني استاندار گلستان با شهردار، يک تيم مجهز با حضور 150 نيرو و ماشين آلات مناسب به منظور پاکسازي نهايي به گلستان و شهرهاي آق قلا و گميشان اعزام خواهد شد. با اين تيم چند دستگاه خاور و واترجت به استان گلستات ارسال مي شود تا گل و لاي خانه ها را جمع آوري کنند.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: همچنين طي 3 الي 4 روز آينده اکيپي با همين شرايط براي پاکسازي به خرم آباد فرستاده خواهد شد.
وي درباره نحوه توزيع اقلام در مناطق سيل زده نيز عنوان کرد: اقلامي که توسط مناطق جمع آوري مي شوند در همان منطقه مورد بازبيني قرار مي گيرد و در نهايت به استان معين فرستاده مي شوند. اين اقلام در آنجا با حضور نماينده شهردار تهران و نيروهاي هلال احمر توزيع مي شود. ضمن اينکه شهرداري به هيچ عنوان اقلام دست دوم به اين مناطق ارسال نمي کند.
يزداني با بيان اينکه آخرين مرحله در امداد رساني در مناطق سيل زده بحث نظافت است،تصريح کرد: هماهنگي هاي لازم با استان ها انجام مي شود و تا زماني که به تجهيزات شهرداري تهران نياز داشته باشند، نيروها و تجهيزات در اين مناطق حضور خواهند داشت.


نظر شما