شناسهٔ خبر: 32293542 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هشدار هواشناسی؛ موج جدید بادوباران ازفردا

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای هشدار داد موج جدید بارش‌ها از بعد از ظهر فردا به کشور وارد می‌شود و سازمان‌های مسئول باید برای کاهش خسارات ناشی از باد و سیلاب آماده باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از بعدازظهر سه شنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور شده و به تناوب تا اوایل هفته آینده در کشور سبب بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد شد.

بر این اساس روز چهارشنبه بارش باران در برخی نقاط با رگبار و رعد وبرق موقت در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، اردبیل و گیلان (سرعت باد بین ۴۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود.

همچنین از پنج شنبه بعد از ظهر تا روز جمعه بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق در استان‌های لرستان، جنوب شرق ایلام، شمال و شرق خوزستان و شمال غرب چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است.

این اطلاعیه توصیه کرده از آخرین پیش بینی و هشدارهای جوی اطلاع یافته و با رعایت نکات ایمنی از خسارات احتمالی اجتناب کنند. همچنین به سازمان‌های مسئول توصیه می‌شود تمهیدات لازم را برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید بخصوص در ترددهای جاده‌ای و رخداد سیلابهای ناگهانی و موقت در مسیل‌های کوهستانی مناطق یاد شده، به کار گیرند.

نظر شما