شناسهٔ خبر: 32293364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم آذربایجان غربی 15.3 میلیارد ریال به سیل زدگان کمک کردند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: مردم نیکوکار استان برای کمک به سیل ‌زدگان در نقاط مختلف کشور تاکنون 15 میلیارد و 300 میلیون ریال در اختیار این نهاد قرار داده اند.

صاحب‌خبر -

عزیز سهندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت میلیارد و 100 میلیون ریال از این کمک‌ها به صورت نقدی و هشت میلیارد و 200 میلیون ریال به صورت غیرنقدی بوده است.
وی اضافه کرد: این کمک ها توسط 300 امدادگر این نهاد در 93 پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد امام خمینی (ره)، دفاتر این نهاد حمایتی و مراکز نیکوکاری مساجد که در سطح آذربایجان غربی دایر است، جمع آوری شد.
وی اظهار داشت: کمک‌های مردم نیکوکار استان تا 25 فروردین سال جاری در قالب 14 محموله به مناطق سیل زده کشور ارسال شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر مردم سیل زده کشور بیشتر به مواد خوراکی، پتو، پوشاک نو، لوازم بهداشتی و آب معدنی نیاز دارند و پایگاه های کمیته امداد کمک های نقدی و غیرنقدی مردم خیر و نیکوکار آذربایجان غربی به سیل زدگان کشور را همچنان جمع آوری می کند.
سهندی بیان کرد: سامانه مبتنی بر تلفن همراه #99*8877* برای دریافت کمک های مردمی به سیل زدگان راه اندازی شده است و مردم خیّر آذربایجان غربی می توانند از طریق این سامانه در کمک به مردم سیل زده کشور سهیم باشند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این سامانه، مردم نیکوکار آذربایجان غربی می ‌توانند برای سهولت در پرداخت کمک‌های نقدی از طریق واریز مبلغ خود به شماره حساب 3333 یا شماره کارت 6037997950030339 نزد بانک ملی اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، روز سه شنبه /13 فروردین/ اولین محموله کمک های امدادی آذربایجان غربی توسط سه دستگاه کامیون شامل چادر، پتو، چند تانکر آب و بسته های غذایی یک ماهه بارگیری و به ایلام ارسال شد.
همچنین محموله کمک های مردمی این استان شامل سه کامیون 10 چرخ به ارزش یک میلیارد و 570 میلیون ریال بامداد روز /پنجشنبه 15 فروردین/ به مناطق سیل زده لرستان ارسال شد.
محموله پنج تنی گوشت نیز روز پنجشنبه /15 فروردین/ با همکاری قرارگاه حمزه سید الشهدا (س) و استانداری آذربایجان غربی به مناطق سیل زده ارسال شد.
اقلیت های دینی استان نیز روز جمعه /16 فروردین/ یک کامیون شامل اقلام مختلف خوراکی و پتو، مواد بهداشتی، پوشک بچه، نوار بهداشتی، انواع مایع شوینده ظروف و لباس، انواع شامپو، دستمال کاغذی و 200 جفت کفش بچگانه مورد نیاز سیل زدگان را به این مناطق ارسال کردند.
همچنین روز جمعه /16 فروردین/ نیز با دستور استاندار آذربایجان غربی 6 دستگاه کمپرسی 10 چرخ، یک دستگاه کمپرسی 6 چرخ، یک دستگاه لودر و یک دستگاه کشنده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف آواربرداری و بازسازی مناطق سیل زده به این مناطق فرستاده شد.
ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز به همراه 25 نفر نیروی انسانی ماهر روز شنبه /17 فروردین/ در راستای کمک به سیل زدگان لرستان به این مناطق ارسال شد؛ این خودروها شامل 2 دستگاه بلدوزر، 2 دستگاه گریدر، سه دستگاه کامیون، 2 دستگاه تانکر آب و سوخت، سه دستگاه وانت پیکاپ، یک دستگاه بیل مکانیکی، 2 دستگاه تریلی و 2 دستگاه لودر همراه با پنج دستگاه تریلی کمرشکن است.
روز گذشته/جمعه، 23 فروردین/ نیز کاروان کمک های پویش «انسانیت 4» شامل 15 کامیون از کالاهای ضروری و کمک های نقدی به ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال با حضور نمایندگان این پویش به نقاط سیل زده لرستان ارسال شد تا با نظارت آنان به دست افراد خسارت دیده برسد.
8137/2093

نظر شما