شناسهٔ خبر: 32293192 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آنا گزارش می‌دهد؛

مشکلات مالی یا عدم شانس سهمیه المپیک؟/ تیراندازانی که جا ماندند

درحالی‌که ویزای 14 تیرانداز برای حضور در رقابت‌های جام جهانی چین آماده شده اما چند روز مانده به حضور در این رقابت‌ها اسامی نفرات اعزامی کاهش پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیراندازی مدت‌هاست که حال‌وروز خوشی ندارد. از فشنگ‌‌های خالی تیراندازان تا لغو اردوهای تدارکاتی تیم در آستانه رقابت‌های مهم و حساس مشکلات همیشگی تیراندازان ایران بوده و هست. حالا هم در آستانه رقابت‌های جام جهانی قرار است تیم به‌صورت ناقض راهی چین شود.

رقابت‌های جام جهانی به میزبانی پکن از روز دوم اردیبهشت برگزار می‌شود و ملی‌پوشان تفنگ و تپانچه قرار بود پیش از رقابت‌های جهانی عازم دورتموند شوند و اردوی تدارکاتی برای آمادگی هر چه بیشتر ملی‌پوشان در آنجا داشته باشند اما این اردو به دلایل نامعلوم لغو شد و درنهایت از سوی فدراسیون اعلام شد که اردوی دورتموند برای تجهیزات بوده نه آمادگی ملی‌پوشان!

پیش‌ از این هم عنوان‌شده بود که این اولین بار نیست که اردوی ملی‌پوشان تیراندازی در ‌آستانه رقابت‌های مهم و حساس لغو می‌شود. در رقابت‌های تیراندازی جام جهانی مونیخ که در خرداد سال گذشته برگزار شد، اردوی تیم ملی تیراندازی جهت آمادگی در هانوفر لغو شد. قبل از بازی‌های آسیایی قرار بود ملی‌پوشان با حضور در آلمان و آمادگی که از این اردو به دست می‌آورند راهی بازی‌های آسیایی شوند اما این اردو هم لغو شد. رقابت‌های جام جهانی هند هم در اسفند برگزار شد و ملی‌پوشان قرار بود به اردوی هانوفر اعزام شوند اما به دلیل تعطیلات سال نو میلادی و عدم تهیه ویزا این اردو هم لغو شد و در اوایل سال 98 اردوی ملی‌پوشان در دورتموند هم حذف شد.

ملی‌پوشان تیراندازی که به اردوی دورتموند اعزام نشدند، در این مدت با فشنگ‌های خالی تمرین می‌کردند و حالا هم قرار است با ترکیب ناقص تیم راهی چین شوند تا کلکسیون ناکامی‌های فدراسیون تیراندازی در آماده‌سازی یک تیم تکمیل شود.

برای حضور در رقابت‌های جام جهانی چین که مسابقات کسب سهمیه المپیک هم محسوب می‌شود 14 تیرانداز ویزا گرفته‌ بودند اما حالا خبر از کاهش نفرات اعزامی به این مسابقات به گوش می‌رسد. طبق لیست نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی 14 تیرانداز ( هشت ملی‌پوش تفنگ و 6 ملی‌پوش تپانچه) بود که حالا خبر می‌رسد از این تعداد قرار است 9 ورزشکار ( 6 تفنگ و سه تپانچه) راهی چین شوند‌. درواقع ملی‌پوشان خفیف برای حضور در رقابت‌های جهانی حذف شدند و تیم مردان تپانچه هم حذف شدند.

طبق اعلام نایب‌رئیس بانوان فدراسیون تیراندازی نفراتی که برای این مسابقات عازم چین می‌شوند به شرح زیر است: در رشته تفنگ الهه احمدی، آرمینا صادقیان، نجمه خدمتی، امیر‌محمد نکونام، پوریا نوروزیان و حسین باقری و در رشته تپانچه گلنوش سبقت اللهی، مینا قربانی و هانیه رستمیان.

فدراسیون‌نشینان دلیل کاهش نفرات اعزامی به رقابت‌های جام جهانی چین شانس بالای ملی‌پوشان برای کسب سهمیه المپیک می‌دانند و معتقدند این رقابت‌ها به دلیل اینکه مسابقات گزینشی کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود آنها باید ملی‌پوشانی را اعزام کنند که شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک دارند و به همین خاطر است که این نفرات کاهش پیدا کرده است.

اما بر کسی پوشیده نیست که فدراسیون تیراندازی با مشکلات مالی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند و شاید علت کاهش نفرات اعزامی به رقابت‌های جام جهانی هم همین مشکلات مالی است اما از سوی فدراسیون‌‌نشینان این موضوع رد شده است. اما همانطور که لغو اردوهای تدارکاتی و یا نداشتن فشنگ همه به مسائل مالی برمی‌گردد کاهش نفرات اعزامی هم به این موضوع بی‌ارتباط نیست.

تیراندازی در المپیک بیشترین مدال را به خود اختصاص می‌دهد، اما متأسفانه مشکلات مالی فدراسیون را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است. در حال حاضر ملی‌پوشان اهداف پروازی در امارات به سر می‌برند، در این مسابقات که گزینشی المپیک هم محسوب می‌شود تاکنون هیچ‌کدام از نمایندگان ایران موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند.

انتهای پیام/4051/4057/

نظر شما