شناسهٔ خبر: 32293057 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اعلام شرایط جذب سرباز معلمان برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸

همشهری آنلاین: شرایط جذب سرباز معلمان برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از سوی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، بر اساس این بخشنامه زمان ثبت‌نام از متقاضیان طرح سرباز معلم، از ۲۷ فرودین ماه تا ۵ اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۸ است، جذب سرباز معلم صرفاً از بین دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و فوق‌لیسانس انجام می‌شود و به‌کارگیری سرباز معلم در قسمت‌های اداری، مدارس مناطق شهری و مرکز استان هیچ‌گونه مجوز قانونی ندارد.

بر اساس بخشنامه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، داوطلبان واجد شرایط دارای برگه آماده‌به‌خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ اعزام آن‌ها تیر و شهریور ۹۸ باشد، در موعد مقرر، ثبت‌نام و امتیازبندی می‌شوند.  

همچنین در بخش‌های دیگر این بخشنامه آمده است:

  • جذب و به‌کارگیری معلمان وظیفه صرفاً در کلاس‌های درس واحدهای آموزشی مناطق کم‌تر توسعه‌یافته امکان‌پذیر است، لذا به‌کارگیری افراد مذکور در قسمت‌های اداری، مدارس مناطق شهری و مرکز استان هیچ‌گونه مجوز قانونی ندارد.
  • جذب سرباز معلم صرفاً از بین دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و فوق‌لیسانس انجام می‌شود و داوطلبان باید هنگام ثبت‌نام فرم تعهدنامه رعایت شئون شغل معلمی و رعایت ضوابط عمومی گزینش در طول مدت خدمت، همچنین فرم پرسش‌نامه اطلاعات فردی گزینش را تکمیل و پس از الصاق یک قطعه عکس به همراه تصویر تمام صفحات شناسنامه و تصویر کارت ملی به مسئول ثبت‌نام تحویل دهند.
  • داوطلبان باید از سلامت کامل جسمی، روحی و روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند و احراز این مهم بنا بر تأیید اداره کل آموزش‌وپرورش استان صورت می‌پذیرد.
  • مدت خدمت در برنامه معلمان وظیفه ۲ سال تمام است بنابراین مشمولینی انتخاب می‌شوند که کسر خدمت ندارند و باید در این رابطه از متقاضیان تعهد اخذ شود.

ادامه کار معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت موظف ممنوع است و انجام خدمت ضرورت در آموزش‌وپرورش هیچ‌گونه حق استخدامی یا اشتغال برای افراد ایجاد نمی‌کند و اعزام افراد به مراکز آموزشی نظامی در تاریخ اول تیر ۹۸ انجام خواهد شد.

نظر شما