شناسهٔ خبر: 32292392 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پس از سقوط دولت البشیر، بر سر خانواده او چه آمد؟

با گذشت چهار روز از برکناری «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان شایعات درباره سرنوشت خانواده وی افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه سودانی «باج نیوز» گزارش داد همسر و فرزندان عمر البشیر پیش از سقوط حکومت، به «جوبا» پایتخت سودان جنوبی سفر کردند و «عبدالله البشیر» برادر عمر البشیر نیز در تاریخ ششم آوریل به آن‌ها پیوست.

بنابر این گزارش، همسر عمر البشیر قصد داشت از سودان جنوبی به دبی در امارات برود، اما مقامات جوبا (پایتخت سودانی جنوبی) به او اجازه سفر ندادند و اعلام کردند که باید ابتدا به خارطوم بازگردد و از آنجا به دبی سفر کند.

این در حالی است که «میان دوت» سفیر سودان جنوبی در خارطوم حضور وداد بوبکر در جوبا را تکذیب کرد و در مورد عبدالله البشیر نیز گفت او شنبه گذشته به خارطوم بازگشته است.

شورای نظامی انتقالی سودان پنجشنبه گذشته تشکیل شد و عمر البشیر، رئیس جمهور این کشور را از منصب خود برکنار کرد. عربستان و امارات اولین کشور‌های عربی بودند که حمایت کامل خود از شورای انتقالی نظامی سودان را اعلام کردند.

امروز دوشنبه «نایما الباگیر» خبرنگار ارشد شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» خبر داد محاکمه عمر البشیر به همراه دیگر اعضای ارشد دولت او در روز‌های آینده آغاز خواهد شد. این رسانه به نقل از «منابع مطلع» گزارش داد اتهام رئیس‌جمهور برکنار شده و تعدادی از اعضای دولت او، فساد و دست داشتن در کشتن معترضان سودانی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما