شناسهٔ خبر: 32292143 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انگلیس حمایت خود را از شورای نظامی سودان اعلام کرد

سفیر انگلیس در خارطوم امروز با معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان دیدار و رایزنی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عرفان صدیق» سفیر انگلیس در خارطوم امروز دوشنبه با «محمد حمدان دقلو» معاون رئیس شورای نظامی سودان در کاخ ریاست‌جمهوری دیدار کرد.

خبرگزاری سودان (سونا) گزارش کرد که دقلو در این دیدار، سفیر انگلیس را در جریان اوضاع و تحولات کشور و شرایطی که منجر به تشکیل شورای نظامی انتقالی شد، قرار داد.

سفیر انگلیس نیز بر حمایت کشورش از شورای نظامی انتقالی تا زمان برقراری امنیت و تحقق ثبات در سودان تأکید کرد.

وی گفت که انگلیس از هر گونه پیشرفت و توسعه سودان در زمینه‌های مختلف استقبال می‌کند.

شبکه اسکای نیوز نیز گزارش داد که سفیر انگلیس پس از این دیدار بر اجتناب از خشونت و توسل به زور برای متفرق کردن تحصن‌کنندگان تأکید کرد.

روز یکشنبه(دیروز) نیز دفتر اطلاع‌رسانی کاخ ریاست‌جمهوری سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «استفان کاستیس» کاردار سفارت آمریکا در خارطوم با «محمد حمدان دقلو» معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان دیدار کرد.

شورای نظامی انتقالی سودان پنجشنبه گذشته (۲۲ فروردین) به دنبال بیانیه ارتش این کشور که از سوی وزیر دفاع قرائت شد، تشکیل شد. عوض بن عوف در این بیانیه، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان را از منصب خود برکنار کرد.

وزیر دفاع سودان، تعلیق قانون اساسی، لغو حکومت‌های محلی و حکومت مرکزی، اعمال ممنوعیت آمد و شد شبانه و تعیین دو سال برای انتقال به انتخابات و تشکیل دولت را اعلام کرده بود.

«عوض بن عوف» شامگاه روز جمعه، به دنبال اعتراض احزاب و گروههای سیاسی به ریاست او بر شورای نظامی انتقالی، از سمت خود استعفا داد و «عبدالفتاح البرهان» را به جانشینی خود معرفی کرد. با این حال تظاهرات و اعتراضات مردمی و احزاب به تشکیل شورای انتقالی نظامی کماکان ادامه دارد و آن‌ها خواستار تشکیل یک دولت غیر نظامی هستند.

شهرهای بزرگ سودان از ۱۹ دسامبر گذشته تقریبا شاهد تظاهرات روزانه مردم این کشور علیه اوضاع بد اقتصادی و معیشتی و گران شدن نان است و تا کنون به برکناری البشیر از قدرت منجر شده است اما معترضان خواهان عزل تمامی عناصر نظام سابق هستند.

انتهای پیام/م

نظر شما