شناسهٔ خبر: 32291778 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پژوهشگاه فضایی ایران انجام شد؛

پایش ماهواره ای آخرین وضعیت سیل در جنوب خوزستان

پژوهشگاه فضایی ایران تصاویر دریافتی از پایش آخرین وضعیت سیل و محدوده پهنه‌های آبی در جنوب استان خوزستان را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه سنجش از دور پژوهشگاه فضایی ایران به سفارش سازمان آب و برق خوزستان، اقدام به تهیه نقشه محدوده سیل و پهنه‌های آبی جنوب استان خوزستان از اهواز تا آبادان کرده است.

امید شکوفا، رئیس مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران در این باره توضیح داد: توجه به گذشت بیش از دو هفته از وقوع سیل در استان خوزستان و جاری شدن حجم عظیمی از آب به سمت جنوب استان در روزهای گذشته، اکنون، نیاز به پایش وضعیت پهنه‌های آبی و محدوده سیل در این قسمت برای اتخاذ تصمیمات درست و آگاهانه وجود دارد.

وی افزود: در این راستا و با توجه به سفارش سازمان آب و برق استان خوزستان، گروه سنجش از دور پژوهشگاه فضایی ایران اقدام به تهیه نقشه محدوده سیل و پهنه‌های آبی جنوب استان خوزستان از اهواز تا آبادان کرده است که نقشه تهیه شده با استفاده از تصاویر رادار Sentinel-۱ تاریخ ۲۵ فروردین سال جاری در ساعت ۷ و ۱۶ دقیقه تصویربرداری شده است.

رئیس مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران گفت: در این محدوده، افزون بر وقوع سیل در برخی مناطق، تالاب شادگان و چند پهنه آبی دیگر نیز وجود دارد که به دلیل بارندگی‌های سال جاری پرآب شده و نیازمند پایش است.

نظر شما