شناسهٔ خبر: 32291754 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بررسی های اولیه نشان می دهد

برآورد 2200میلیارد تومان خسارت سیل به بخش صنعت، معدن و تجارت

تهران- ایرنا- وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: برآورد خسارت های اولیه بخش صنعت، معدن و تجارت در سیل اخیر تاکنون به 22 هزار و 400 میلیارد ریال رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دوشنبه تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، خسارت های وارد شده به واحدهای صنعتی تاکنون پنج هزار میلیارد ریال، واحدهای صنفی نزدیک به چهار هزار و 500 میلیارد ریال، قالیبافان حدود یک هزار و 300 میلیارد ریال و زیرساخت ها و تاسیسات شهرک های صنعتی و راه های دسترسی به معادن نزدیک به یک هزار و 550 میلیارد ریال برآورد شده است.
طبق برآوردهای اولیه تاکنون 382 واحد صنعتی و 17 هزار و 900 نفر قالیباف در سیل اخیر آسیب دیده اند.
البته هنوز خسارت های وارد شده به صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با توجه به وضعیت کنونی قابل بررسی نیست اما طبق بررسی های اولیه این میزان نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

** خسارت ها در استان های سیلزده
در استان گلستان یکصد واحد و 10 هزار نفر، استان مازندران 30 واحد و یک هزار نفر، استان ایلام 80 واحد و 200 نفر، استان لرستان 125 واحد و 6 هزار و 200 نفر، استان کرمانشاه 30 واحد و 500 نفر و چهارمحال و بختیاری 17 واحد در قالیبافی خسارت دیده اند.
خسارت های وارد شده به بخش قالیبافی استان خوزستان هنوز قابل بررسی نیست.
تاکنون در استان های گلستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، مازندران، لرستان و چهارمحال و بختیاری 26 شهرک صنعتی از نظر زیرساخت و تاسیسات شهرک دچار خسارت شده اند.
همچنین از محل اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای برای بازسازی و دسترسی به معادن 154 میلیارد و 700 میلیون تومان اختصاص داده شده است.
خسارت مربوط به استان خوزستان در این بخش هنوز در دسترس نیست.
به گزارش ایرنا، بارندگی های شدید و سیل از بیست و هشتم اسفندماه گذشته آغاز شد و همه استان های کشور را درگیر کرد.
استان های گلستان، مازندران، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط اضطراری قرار گرفتند.
وزیر کشور یکشنبه (بیست و پنجم فروردین ماه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، میزان خسارت سیل را تا 35 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: 25 استان و بیش از چهار هزار و 400 روستا در کشور درگیر سیل شد.

اقتصام*3065*1961*

نظر شما