شناسهٔ خبر: 32290983 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

انتشار شایعات درباره وضعیت خانواده عمر البشیر

«وداد بابکر» همسر عمر البشیر در روز‌های گذشته، در انظار عمومی ظاهر نشده و برخی منابع از تلاش وی برای فرار به امارات خبر می‌دهند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، با گذشت چهار روز از سقوط حکومت «عمر البشیر» شایعات درباره خانواده وی افزایش یافته است.

پایگاه سودانی «باج نیوز» به نقل از روزنامه محلی «التیار» نوشته است که همسر و فرزندان عمر البشیر پیش از سقوط حکومت، به «جوبا» پایتخت سودان جنوبی سفر کرده‌اند و «عبدالله البشیر» برادر عمر البشیر نیز در تاریخ ششم آوریل به سودان جنوبی رفته است.

بنا بر این گزارش، همسر عمر البشیر قصد داشته تا از سودان جنوبی به سمت دبی (امارات) برود، اما مقامات جوبا (پایتخت سودانی جنوبی) به او اجازه سفر نداده و گفته‌اند که باید ابتدا به خارطوم بازگشته و از آن‌جا به دبی سفر کند.

در همین حال «میان دوت» سفیر سودان جنوبی در خارطوم حضور «وداد بوبکر» در جوبا را تکذیب کرده و در مورد «عبدالله البشیر» نیز گفته که او شنبه گذشته به خارطوم بازگشته است.

باج نیوز نوشته است که با عدم اجازه دولت جوبا به خانواده عمر البشیر برای سفر به دبی، آن‌ها در راه بازگشت به خارطوم هستند.

شورای نظامی انتقالی سودان پنجشنبه گذشته (۲۲ فروردین) به دنبال بیانیه ارتش این کشور که وزیر دفاع قرائت کرد، تشکیل شد. عوض بن عوف در این بیانیه، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان را از منصب خود برکنار کرد.

دولت‌های سعودی و امارات اولین کشور‌های عربی بودند که حمایت کامل خود از شورای انتقالی نظامی سودان را اعلام و تأکید کردند که آماده ارسال کمک‌ها به این کشور هستند.

نظر شما