شناسهٔ خبر: 32290887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئيس قوه قضائيه: صرف اعلام خبر وقوع مفاسد اعتمادزداست

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه صرف اعلام خبر وقوع فساد براي مردم اعتمادساز نيست، "اصلاح روندها و بسترهاي فسادزا" و "اعلام خبر برخورد با مفسدان" را دو مولفه اصلي براي ايجاد اطمينان در مردم نسبت به مقابله نظام جمهوري اسلامي با مفاسد دانست.
به گزارش خبرگزاري آريا، آيت‌الله سيدابراهيم رئيسي در جلسه مسئولان عالي قضايي با تقدير از خدمت‌رساني همه گروه‌هاي مردمي و دولتي در سيل اخير اعم از هلال احمر، بسيج، ارتش، سپاه و نهادهاي انقلاب اسلامي، تصريح کرد: در آستانه روز ارتش جمهوري اسلامي و در روزهايي که سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است، امروز در مناطق سيل‌زده شاهد اجراي مانور خدمت و خدمت‌رساني نيروهاي مسلح کشورمان هستيم و حقيقتا در اين مانور خدمت، جلوه‌هاي زيبايي از اخلاص، ايثار، دلدادگي، مردمداري و ولايتمداري به چشم مي‌خورد. بايد از اين نيروها و مردمان عزيزي که مخلصانه خدمت کردند و همچنان نيز در کنار هموطنان آسيب‌ديده هستند تا بخشي از آلام آنان را کاهش دهند صميمانه تقدير و تشکر کنيم.
رئيس قوه قضاييه، پيشاپيش فرا رسيدن سالروز ميلاد با سعادت حضرت حجت ابن الحسن امام زمان (عج) تبريک گفت و افزود: اين روز را به همه مردم عزيز بويژه سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و همه کساني که کوچکترين دغدغه‌اي براي حفظ امنيت ايران اسلامي دارند، تبريک مي‌گويم و از همه نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي مي‌خواهم که به برکت اين ايام، همانند گذشته تمام تلاش خود را با همکاري مديران دلسوز کشور براي شناسايي بسترهاي فساد به کار بندند و با سپردن مفسدان به دست دستگاه عدالت، اعتماد مردم عزيز به کارآمدي نظام و سازمان اداري کشور را افزايش دهند.
رئيسي ادامه داد: در خصوص مقابله با فساد بايد به ياد داشته باشيم که صرف اعلام خبر وقوع مفاسد، نه تنها اعتمادساز نيست بلکه اعتمادزداست. آنچه سبب ايجاد اعتماد مردم به مقابله نظام با مفاسد مي‌شود، اولا شناسايي و رفع بسترهاي فساد و ثانيا برخورد قانوني و عبرت‌آموز با مفسدان است.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به فرمان هشت ماده‌اي مقام معظم رهبري در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادي اظهار کرد: در اين پيام، سه دستگاه نظارتي از سه قوه يعني وزارت اطلاعات در قوه مجريه، سازمان بازرسي کل کشور در قوه قضاييه و ديوان محاسبات در قوه مقننه، مورد خطاب رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند. معتقدم همچنان اين فرمان، يک منشور زنده و لازم‌الاجرا براي همه دستگاه‌هاست که به هيچ عنوان از اجراي مفاد آن نبايد غفلت کنند.
رئيسي همچنين با تبريک ايام ولادت حضرت علي‌اکبر (ع) و روز جوان، از همه قضات بويژه قضات جوان خواست که با نقش‌آفريني در دوران تحول دستگاه قضايي، تمام همت خود را صرف رسيدگي سريع و دقيق به پرونده‌ها کنند و ابراز اميدواري کرد که با يک همت جمعي و تلاش شبانه‌روزي، قوه قضاييه بتواند با کمک قضات جوان به نقطه‌اي برسد که هيچ پرونده معوقه‌اي وجود نداشته باشد.
رئيس قوه قضاييه در پايان، بر بهره‌مندي هر چه بيشتر از برکات و فيوضات ماه شعبان بويژه ايام ميلاد مسعود منجي عالم بشريت حضرت ولي‌عصر (عج) تاکيد کرد.

نظر شما