شناسهٔ خبر: 32290135 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

خودزنی در هیات مدیره ذوب آهن

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، بعد از آنکه تیم ذوب آهن در زمان سرمربیگری امید نمازی به دلایل مختلف نتایج ضعیفی گرفت، سعید آذری مدیرعامل باشگاه علیرضا منصوریان را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد. هرچند نتایج منصوریان هم در شروع کارش فراز و نشیب داشت اما این مربی به تدریج ذوب آهن را به روزهای آرمانی اش نزدیک و نزدیک تر کرد؛ تا جایی که ذوب آهن ۱۰ هفته در لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا شکست نخورده است.
 
ذوب آهن در حال حاضر با ۷ امتیاز در گروه اول لیگ قهرمانان آسیا صدرنشین است و بهترین عملکرد را در میان نمایندگان ایران داشته است. ذوب آهن که این فصل حتی تا رده چهاردهم هم پایین رفت، موفق شد خودش را به رده هشتم جدول برساند.

باوجود این اما خبرهای خوبی در روزهای گذشته از باشگاه ذوب آهن به گوش نمی‌رسد. سعید آذری مدیرعامل باشگاه که نقش پررنگی در موفقیت‌های ذوب آهن در سال‌های گذشته داشته است، ابتدا از هیأت مدیره این باشگاه کنار گذاشته شد و اخیراً هم در اقدامی عجیب ممنوع المصاحبه شده است. هرچند ذوبی ها این خبر را به صورت رسمی اعلام نکرده اند اما انتخاب احمد جمشیدی به عنوان سخنگوی باشگاه تأییدی است بر این خبر.

محدود کردن اختیارات سعید آذری در ذوب آهن از ابتدای فصل هم قابل پیش بینی بود. آذری از همان ابتدای فصل نسبت به بعضی مشکلات در باشگاه هشدار و از کاهش بودجه تیم در این فصل باوجود حضور در لیگ قهرمانان آسیا انتقاد کرد. آذری که از بعضی افراد نزدیک به باشگاه به عنوان «خرچنگ‌های مردابی» هم یاد کرده بود، حتی در مقطعی به صورت غیر رسمی از سمتش استعفا کرد.

مشکلات و اختلافات فعلی در باشگاه ذوب آهن را شاید بتوان لابه‌لای اخبار و اتفاقات سال‌های گذشته ریشه یابی کرد. سال ۱۳۹۲ که اردشیر سعدمحمدی مسئول کارخانه ذوب آهن بود، سعید آذری مجدداً به این باشگاه بازگشت و در همان مقاطع، یزدی زاده مدیرعامل فعلی کارخانه از باشگاه کنار گذاشته شد.

گفته می‌شود یکی از دلایل اختلافات فعلی آذری و یزدی زاده به اتفاقات همان سال و حمایت‌های سعدمحمدی از آذری بر می‌گردد و تصمیمات کلان مدیریتی باشگاه در این فصل که منجر به محدود کردن اختیارات آذری شده، به نوعی تسویه حساب شخصی قلمداد می‌شود.

بهانه جویی مدیرعامل کارخانه و بعضی از اعضای هیأت مدیره از سعید آذری همراه با این اتفاقات به اوج خود رسیده است. انتقاد به جلوگیری از حضور تصویربرداران صدا و سیما توسط سعید آذری در یکی از مسابقات ذوب آهن، مرخصی‌های شخصی و حتی موارد جزئی‌تری مثل سیاست‌های رسانه‌ای باشگاه از جمله مسائلی است که به عنوان اختلاف بین هیأت مدیره و آذری مطرح شده است. این در حالی است که تیم فوتبال ذوب آهن از نظر فنی در شرایط خوبی به سر می‌برد و امید اول ایران برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا است.

این شکاف بین مدیرعامل کارخانه و آذری به هیچ وجه به سود باشگاه ذوب آهن نیست و می‌تواند عواقب سختی برای تیم ذوب آهن داشته باشد. دود نتیجه نگرفتن ذوب آهن در آسیا حتی می‌تواند به چشم اعضای هیأت مدیره باشگاه و مدیرعامل کارخانه هم برود و آینده باشگاه را تحت تأثیر قرار بدهد.

منبع: مهر

برچسب‌ها:

نظر شما