شناسهٔ خبر: 32290063 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

عبدالله عبدالله، لوی جرگه مشورتی صلح را تحریم کرد

رئیس ‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان با اعلام این که 'لوی جرگه مشورتی صلح' برای حل و فصل مشکلات کنونی افغانستان مفید نیست، از عدم حضور خودش در این اجلاس خبر داد.

صاحب‌خبر -

شبکه خبری طلوع نیوز روز دوشنبه نوشت، جرگه مشورتی صلح که قرار است ۹ اردیبهشت ماه اینده مصادف با ۲۹ آوریل قرار است به منظور تصمیم گیری درباره آینده صلح افغانستان و چهار چوب های کلی آن برگزار شود .

 

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان با انتشار بیانیه ای این مجلس بزرگان را که قرار است میزبان بیش از دو هزار و ۵۰۰ نماینده از سراسر افغانستان باشد ، بیهوده عنوان کرده و می گوید که این اجلاس کمکی به غلبه بر چالش و مشکلات این کشور نخواهد کرد، از این رو در جرگه مشورتی صلح شرکت نخواهد کرد.

 

وی افزوده است: ما در تیم ثبات و همکاری، تا این مرحله مشورتی با هیچ یک از احزاب و شخصیت‌های این تیم و حتی احزاب در سطح حکومتی برای شرکت در این جرگه انجام نداده ایم و دلیل قانع کننده ای نیز برای حضور در این اجلاس نداریم.

 

در این بیانیه همچنین آمده است که تیم ثبات و همکاری به رهبری «عبدالله عبدالله» اعلام می کند، در نشستی تحت عنوان 'جرگه مشورتی صلح' شرکت نخواهد کرد و این نشست را برای آینده صلح این کشور بیهوده می داند.

 

به نوشته طلوع نیوز، «محمد عمر داودزی» رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان رهبری کمیته سازماندهی برگزاری جرگه را بر عهده دارد. زنان نیز بیش از ۳۰ درصد از نمایندگان این اجلاس را تشکیل می دهند.

 

پس از انتشار این بیانیه توسط عبدالله عبدالله مبنی بر عدم شرکت تیم ثبات و همکاری در لویه جرگه مشورتی صلح، «هارون چخانسوری» سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان از دیدار رهبران حکومت وحدت ملی به منظور بحث در این مورد خبر داد. 

 

وی در پاسخ به اظهارات عبدالله عبدالله گفت: «تیم ثبات و همکاری تا کنون نگرانی و انتقادات خود در مورد جرگه را با «محمد اشرف غنی» رئیس‌ جمهوری افغانستان در میان نگذاشته بودند. 

 

چخانسوری می گوید غنی و عبدالله قرار است برای مشورت درباره این موضوع با یکدیگر دیدار کنند.

 

نظر شما