شناسهٔ خبر: 32290000 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایش آخرین وضعیت سیل و محدوده پهنه‌های آبی در جنوب خوزستان

تهران- ایرنا- گروه سنجش از دور پژوهشگاه فضایی ایران به سفارش سازمان آب و برق خوزستان، اقدام به تهیه نقشه محدوده سیل و پهنه‌های آبی جنوب استان خوزستان از اهواز تا آبادان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پژوهشگاه فضایی ایران، رئیس مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به گذشت بیش از دو هفته از وقوع سیل در استان خوزستان و جاری شدن حجم عظیمی از آب به سمت جنوب استان در روزهای گذشته، اکنون، نیاز به پایش وضعیت پهنه‌های آبی و محدوده سیل در این قسمت برای اتخاذ تصمیمات درست و آگاهانه وجود دارد.
امید شکوفا افزود: در همین راستا و با توجه به سفارش سازمان آب و برق استان خوزستان، گروه سنجش از دور پژوهشگاه فضایی ایران اقدام به تهیه نقشه محدوده سیل و پهنه‌های آبی جنوب استان خوزستان از اهواز تا آبادان کرده است.
وی توضیح داد: نقشه تهیه شده با استفاده از تصاویر رادار Sentinel-1 تاریخ 25 فروردین امسال که در ساعت هفت و شانزده دقیقه تصویربرداری شده، تهیه شده است.
شکوفا خاطرنشان کرد: در این محدوده، افزون بر وقوع سیل در برخی مناطق، تالاب شادگان و چند پهنه آبی دیگر نیز وجود دارد که به دلیل بارندگی‌های امسال پرآب شده و نیازمند پایش است.
به گزارش ایرنا، در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.
علمی **9207** 1055

نظر شما