شناسهٔ خبر: 32289543 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نقش بنياد برکت در توانمندسازي اقتصادي و اجتماعي استان فارس

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- معاون استاندار فارس با تقدير از فعاليت‌هاي بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌ي اشتغال‌زايي تأکيد کرد: اقدامات اين‌چنيني بنياد برکت باعث توانمندسازي اقتصادي و اجتماعي استان فارس مي‌شود.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي بنياد برکت، جلسه‌ي بررسي و پي‌گيري اجراي مفاد تفاهم‌نامه‌ي منعقده ميان ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) و استانداري استان فارس با حضور مديرعامل بنياد برکت و معاونان اين بنياد و معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه‌ي منابع استانداري فارس و جمعي از فرمانداران و رؤساي دستگاه‌هاي اجرايي اين استان برگزار شد.
در اين جلسه، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه‌ي منابع استانداري فارس با اشاره به تفاهم‌نامه‌ي 6500 ميليارد ريالي ميان ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) و اين استانداري تصريح کرد: اين تفاهم‌نامه در حوزه‌هاي مختلفي از جمله محروميت‌زدايي، اشتغال‌زايي، عمراني و زيربنايي، اقتصادي و حمايتي تدوين شده که خوش‌بختانه در بيش‌تر حوزه‌ها با پيشرفت مناسبي در حال انجام است.
مهندس يدالله رحماني ادامه داد: پروژه‌هاي اشتغال‌زايي، زيربنايي و عمراني اين تفاهم‌نامه به‌خصوص در شهرستان کازرون با سرعت مناسبي در حال انجام است و پيش‌بيني مي‌شود در زمان مقرر به بهره‌برداري برسند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه‌ي منابع استانداري فارس فعاليت‌هاي اشتغال‌زايي بنياد برکت در قالب اين تفاهم‌نامه را مورد توجه قرار داد و تأکيد کرد: از چنين فرصت‌هايي بايد به خوبي استفاده کرد، به‌خصوص که اشتغال، دغدغه‌ي مقام معظم رهبري و ساير مسئولان اجرايي کشور است. به‌طور قطع، فعاليت‌هاي منجر به ايجاد کسب‌وکار از سوي بنياد برکت به رونق اقتصادي و توانمندسازي استان فارس کمک شاياني مي‌کند.
مديرعامل بنياد برکت نيز در اين جلسه با تأکيد بر نيمه‌کاره نماندن پروژه‌هاي در دست اقدام در استان فارس و انجام کارها به نحو احسن گفت: به زودي يک گروه از مديران و معاونان بنياد برکت به‌منظور بررسي و پالايش اوليه‌ي طرح‌هاي منتخب پيشنهادي به استان فارس سفر خواهند کرد.
مهندس سعيد جعفري با اشاره به حضور بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در 3 هزار روستاي کشور خاطرنشان کرد: بنياد برکت تعاملات گسترده‌اي را با همه‌ي دستگاه‌هاي اجرايي در سراسر کشور دارد.
وي با تأکيد بر تسهيل و تسريع در پرداخت وام به پروژه‌هاي تسهيلات‌محور و اجتماع‌محور در دست اقدام در استان فارس عنوان کرد: در بحث اشتغال‌زايي اجتماع‌محور در شهرستان کازرون فراتر از برنامه‌ي از پيش تعيين‌شده حرکت کرديم و تمام 150 طرح پيش‌بيني شده در 20 روستاي اين شهرستان تا پايان سال به بهره‌برداري کامل مي‌رسند.
مديرعامل بنياد برکت افزود: علاوه بر اين 150 طرح، ايجاد تعداد 450 طرح اشتغال‌زايي اجتماع‌محور ديگر را در ساير شهرستان‌هاي استان فارس از جمله ني‌ريز، استهبان، آباده، بوانات، خرم‌بيد و ممسني براي سال آينده پيش‌بيني کرده‌ايم که اميدواريم تا شهريورماه 98 به بهره‌برداري برسند.
مهندس جعفري در ادامه بر تسريع در ساخت 500 واحد مسکوني براي محرومين استان فارس در قالب تفاهم‌نامه‌ي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) و استانداري فارس تأکيد کرد.
وي طرح‌هاي و الگوهاي اشتغال‌زايي بنياد برکت، از جمله الگوي اجتماع‌محور را حاصل مطالعه و تحقيق روي تجربه‌هاي موفق بين‌المللي و داخلي در حوزه‌ي کارآفريني ذکر و تصريح کرد:  امسال در قالب طرح اجتماع‌محور «سحاب» (سرمايه‌گذاري حمايتي اشتغال‌زايي برکت)، بيش از 10 هزار طرح اشتغال‌زايي را در 18 استان کشور راه‌اندازي کرده‌ايم که ايجاد بيش از 40 هزار فرصت شغلي را در پي داشته است.
مديرعامل بنياد برکت با اشاره به اهميت تأمين نهاده‌ها و پشتيباني از محصولات در فرآيند اشتغال‌زايي يادآور شد: براي سال آينده توان‌مان را بر تأمين و تحقق اين دو مقوله متمرکز خواهيم کرد. هم‌چنين در سال 98 ايجاد 15 هزار طرح اشتغال‌زايي را در قالب طرح‌هاي اجتماع‌محور، تسهيلات‌محور و بنگاه‌محور برکت هدف‌گذاري کرده‌ايم.
گفتني است، در سفر مرداد ماه امسال رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) به استان فارس، تفاهم‌نامه‌ي 6500 ميليارد ريالي ميان اين ستاد و استانداري فارس براي توانمندسازي اقتصادي و اجتماعي و محروميت‌زدايي استان فارس به امضا رسيد.
براساس اين تفاهم‌نامه،‌ ستاد اجرايي در طرح‌هاي اقتصادي و زيربنايي تا مبلغ 6500 ميليارد ريال در استان فارس مشارکت خواهد کرد. اين اقدام شامل طرح‌هاي توانمندسازي اقتصادي با رويکرد توليد و اشتغال، اجرا و تکميل طرح‌هاي عمراني، زيربنايي، فرهنگي، اجتماعي و حمايتي در بخش‌هاي مختلف استان فارس، از جمله در شهرستان کازرون است.

نظر شما