شناسهٔ خبر: 32289424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سیل به بیش از 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی خسارت زد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان تا 20 فروردین ماه سال جاری به بیش از چهار هزار و 822 هکتار از اراضی زراعی و باغی، تاسیسات و امور زیر بنایی استان بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خسارت وارد شده است.

صاحب‌خبر -

رسول جلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان تا 20 فروردین ماه سال جاری به بیش از چهار هزار و 822 هکتار از اراضی زراعی و باغی، تاسیسات و امور زیر بنایی استان بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خسارت وارد شده است، افزود: بیشترین میزان خسارت وارده در بخش کشاورزی بر اثر بارندگی‌های اخیر، از سطح شهرستان‌های میاندوآب، پیرانشهر، بوکان و سردشت گزارش شده است و شهرستان‌های تکاب، ارومیه، شاهین‌دژ، مهاباد، نقده و اشنویه نیز به ترتیب در سطح کمتری از جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها دچار خسارت شدند.

وی تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده، ارزش ریالی خسارت وارد شده 432 میلیارد و 504 میلیون ریال بوده که 367 میلیارد و 592 میلیون ریال آن مربوط به اراضی زراعی و باغی، 58 میلیارد و 82 میلیون ریال در بخش تاسیسات و امور زیر بنایی کشاورزی و 6 هزار و 830 میلیون ریال نیز در بخش دام و طیور و آبزیان گزارش شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: هماهنگی‌های لازم مبنی بر تشکیل تیم‌های تعیین خسارت در بخش‌های سیل‌زده استان انجام شده است و تیم‌های تعیین خسارت با هماهنگی فرمانداری‌ها و صندوق بیمه کشاورزی استان جمع‌بندی نهایی میزان خسارت را در روزهای آینده اعلام می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنیم این میزان سطح خسارت افزایش یابد.

به گزارش فارس، در سال گذشته نزدیک به یک هزار میلیارد تومان ناشی از حوادث غیر مترقبه اعم از سیل، سرمازدگی، تگرگ و خشکسالی به بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی خسارت وارد شد.

انتهای پیام/ 1310/ پ

نظر شما