شناسهٔ خبر: 32288180 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران:

نوسازی و بازسازی مهمترین اولویت ما به حساب می‌ آید/ آخرین برآورد ما از سیل ۳۵ هزار میلیارد تومان است

وزیر کشور گفت: موضوع نوسازی و بازسازی مهمترین اولویت ماست، آخرین برآورد ما از سیل ۳۵ هزار میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام تلاشمان این است که حداقل شرایط زیست محیطی را برای عزیزان سیل زده مهیا کنیم؛ مرحله اول موضوع سیل که بحث مقابله با بحران سیل بود تا تخریب‌ها کم شود وهزینه‌های انسانی کاهش پیدا کند؛ به لطف خداوند متعال در حال حاضر به جز استان خوزستان بحران در شهر‌های دیگر به طور مناسب مدیریت شده است و تقریبا می‌توانیم بگوییم که مرحله مقابله به اتمام رسیده است مگر اینکه ما شاهد سیل‌ های جدیدی باشیم. به طور مثال دو شب گذشته سیل در شهر کلات اتفاق افتاد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بحث نوسازی و بازسازی مهمترین اولویت ما به حساب می‌آید، ادامه داد: امیدواریم در این مرحله هم با حمایت و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای غیر دولتی و نیرو‌های مسلح و مردم بتوانیم در این حوزه کارآمدی نظام را به مردم کشور و دنیا نشان دهیم. اقداماتی که در مقابله و مدیریت بحران سیل در ۲۵ استان با این حجم بارش باران انجام گرفت گزارش‌های آن قابل ارائه است؛ ضمن اینکه در همه دنیا از این اقدام به عنوان یک مدیریت جامع و مناسب یاد می‌شود و قابل مقایسه باکشور‌های مختلف نیست. حتی خسارت جانی را به حداقل رساندیم و از خسارت‌های سنگین مالی هم جلوگیری کردیم. این درحالی است که این سیل می‌توانست شهر‌های گرگان، اهواز سونگرد، حمیده، بستان و .. به طور کامل زیر آب ببرد، اما با مدیریت مناسب شاهد اتفاقات مناسب بودیم امیدواریم در مرحله بازسازی و نوسازی این تلاش‌ها و اقدامات مناسب تداوم داشته باشد و برگ دیگری از کارآمدی نظام را محقق کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به آخرین آمار مجموع خسارات گفت: مجموعه پیشنهاداتی که دستگاه‌های مختلف اجرایی در کمیته خسارات بررسی می‌کند و امروز هم در این جلسه مطرح شد؛ اعم از تسهیلات و اعتبارات حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان تاکنون برآورد شده است. این برآورد‌ها دقیق و کامل نیست وبرآورد‌های اولیه است؛ ضمن اینکه امکان دارد برخی از خسارات‌ها دیده نشده باشد.

وی در پاسخ به همراه بودن مسئولان تا پایان حادثه با مردم، یادآور شد: رئیس جمهور یک قرارگاهی را برای این بحران تشکیل دادند و در این قرارگاه همه فعالیت‌ها مجتمع در وزارت کشور است قرار شد همه دستگاه‌ها با سرعت کار خود را پیش بگیرند. بعد از این جلسات حتما خود بنده در استان‌های خوزستان، گلستان، لرستان و بقیه اعضا در استان‌ها مسقر خواهیم شد. ما ستاد مدیریت بحران در استان‌ها را مسئول متناظر این قرارگاه در استان‌ها خواهیم کرد که استاندار مسئول آن است و از استاندار می‌خواهیم برنامه‌های زمان بندی خود را به ما ارائه دهد.

نظر شما