شناسهٔ خبر: 32288145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سیلاب ۴۳ میلیارد تومان خسارت به واحدهای صنفی گلستان وارد کرد

R41471/P1494/S6,70/CT11

مسئول سازمان بسیج اصناف گلستان گفت: سیل اخیر در استان ۴۳ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان خسارت به واحدهای صنفی وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، رحمان جمال‌لیوانی ظهر امروز در اردوی جهادی مسئولان، خیران، اصناف و بازاریان کشور در گلستان اظهارداشت: یکهزار و 555 واحد صنفی در شهرستان‌های گمیشان، آق‌قلا و بندرترکمن براثر سیل اخیر دچار خسارت شد که کارشناسان میزان آن را 43 میلیارد و 137 میلیون تومان اعلام کرده‌اند.

وی افزود: استان‌های خراسان شمالی، البرز، همدان، تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و قزوین به عنوان معین برای امدادرسانی به کمک استان گلستان آمدند.

مسئول بسیج اصناف استان بیان داشت: اصناف و بازاریان استان تاکنون بیش از 589 میلیون تومان به صورت نقدی و یک میلیارد و 270 میلیون تومان به صورت غیرنقدی به سیل‌زدگان کمک کردند.

وی ادامه داد: تعداد 17 هزار و 837 واحد مسکونی در استان خسارت دیده که از این تعداد هفت هزار و 300 واحد تخریب شده است و باید احداث شود. برای مشارکت بازاریان در احداث این واحدها باید کسب و کار و تولید رونق بگیرد.


جمال‌لیوانی گفت: در زمان وقوع سیل، بازاریان روزانه 400 دستگاه تلفن همراه مردم سیل زده را تعمیر می‌کردند. اکنون نیز بازاریان و اصناف آمادگی دارند تا لوازم منزل خسارت دیده مانند یخچال، اجاق گاز، بخاری و کولر را به صورت رایگان تعمیر کنند.

مهرداد ابراهیمی، رئیس اتاق اصناف مازندران نیز در این جلسه اظهارداشت: وقوع سیل در مازندران به یکهزار و 350 واحد مسکونی خسارت زد که از این تعداد حدود 700 واحد مسکونی تخریب شد. 400 واحد صنفی نیز خسارت دید که بیشتر این واحدهای صنفی خسارت دیده در شهرستان‌های ساری و سیمرغ قرار دارند.

وی افزود: در مرحله نخست تلاش می‌کنیم تا 200 واحد مسکونی تخریب شده افرادی که مددجو بهزیستی و یا کمیته امداد هستند را احداث کنیم.

رئیس اتاق اصناف مازندران با بیان اینکه ساخت 200 واحد مسکونی حدود پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، بیان داشت: با برآوردهای اولیه ساخت هر واحد مسکونی 65 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که اصناف مازندران هزینه 25 میلیون از ساخت هر واحد مسکونی را تقبل می‌کند.

وی ادامه داد: 12 شهرستان در سیل مازندران درگیر شدند و با توجه به میزان بالای واحدهای تخریب شده در استان، انتظار داریم اصناف دیگر استان‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما