شناسهٔ خبر: 32287659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بسیج اصناف برای کمک به سیل‌زدگان وارد میدان شود؛ فعالیت ۷۰۰ گروه جهادی در مناطق سیل‌زده گلستان

R41471/P/S6,70/CT11 / R41471/P1494/S6,70/CT11

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه برای جبران آسیب‌های سیل و رفع نیازمندی‌های مردم نیازمند جهش انقلابی هستیم، گفت: مردم و بسیج اصناف باید در یک حرکت ملی برای کمک به مردم سیل‌زده وارد میدان شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سردار حسین معروفی ظهر امروز در اردوی جهادی مسئولان، خیران، اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سراسر کشور در استان گلستان اظهارداشت: اولویت مهم ما در حال حاضر کنترل و نظارت بر ورودی و خروجی آب در رودخانه‌های قره‌سو و گرگانرود است. در حال حاضر خروجی آب از این مسیرها به سمت تالاب و دریا بسیار مناسب بوده و ورودی آب نیز در حال کنترل و نظارت است.

وی با بیان اینکه حرکت اصناف و بازاریان تاثیر زیادی بر مردم دارد، افزود: بازگشایی واحدهای صنفی در شهرهای دچار آب‌گرفتگی سبب ایجاد امید و انگیزه در مردم می‌شود.

فرمانده سپاه نینوای استان با تأکید بر لزوم جهاد همبستگی و ملی برای کمک به سیل‌زدگان گفت: در یک حرکت جهادی قرار است برای جبران خسارت و بازگشت مردم به وضعیت عادی هر کسبه یک کالای اساسی برای هر خانواده تقبل کند. همچنین هر مسجد یک خانه 70 متری احداث کند و هر بانک یک مدرسه بسازد.

وی با اشاره به حرکت جهادی و انقلابی در احداث 18 پل در کمتر از 60 ساعت ادامه داد: توانستیم در یک حرکت جهادی 18 پل را در مسیر خواجه نفس به گمیشان احداث کنیم.

سردار معروفی گفت: حدود هفت هزار واحد مسکونی استان در مناطق سیل‌زده تخریب شده و بیشترین خسارات در حوزه روستایی است.

وی با بیان اینکه گلستان یک استان حادثه‌خیز در زمینه سیل است، خاطرنشان کرد: باید استان گلستان آمادگی داشته باشد تا در حوادث بعدی دچار بحران نشود. اولویت استان برای بحران‌های آینده از جمله سیل است.

سردار معروفی بیان داشت: از هم اکنون باید سوله‌های بزرگ بحران در کشور ایجاد شود و شرایط را به گونه‌‌ای مدیریت کنیم تا دوباره گرفتار و غافلگیر نشویم.

وی افزود: انسجام و همدلی مردم در زمان وقوع سیل برای کمک به مناطق سیل‌زده به صورت عملی تجلی پیدا کرد. تنها واژه‌ای که می‌توان به مردم مناطق سیل‌زده استان نسبت داد، واژه نجابت است که این صفت ناشی از ایمان مردم بود.

فرمانده سپاه نینوای استان با بیان اینکه قرارگاه جهادی خدمات مردمی در استان گلستان تشکیل می‌شود، گفت: قرار است در این طرح تمام نیازهای مردم جمع‌آوری شود. همچنین علاوه بر جمع‌آوری لوازم ضروری قرار است لوازم خانگی خسارت دیده به صورت رایگان تعمیر و به مردم تحویل شود.

سردار معروفی ادامه داد: حدود 700 گروه جهادی به غیر از بسیج سازندگی برای کمک و امدادرسانی در مناطق سیل‌زده گلستان همراهی دارند.

وی گفت: مهمترین موضوع در امدادرسانی و جبران خسارت ناشی از سیل به مردم رعایت عدالت است. باید خسارت‌های وارد شده کاملا کارشناسی شود و بدون عجله، لوازم و نیازهای مردم را تهیه کنیم و به دست آنها برسانیم.

انتهای پیام/ ع

نظر شما